عراقچی: ایران برای هر سناریویی کاملا آماده است

۲۳ مهر ۱۴۰۳ | ۱۵:۱۱ کد : ۲۰۲۸۸۰۱ سرخط اخبار

وزیر خارجه کشورمان با بیان اینکه ایران برای هر سناریویی کاملا آماده است، خاطرنشان کرد که دیپلماسی تنها راه برای جلوگیری از وقوع بحران‌های بزرگ در منطقه و اجتناب از تشدید تنش‌ها و جنگ‌هاست.

به گزارش روزپلاس، سید عباس عراقچی وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با خبرگزاری رسمی عمان گفت که روابط میان سلطان نشین عمان و جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر صداقت، احترام متقابل و همکاری مشترک در بسیاری از مسائلی است که دو کشور دوست درباره آن اتفاق نظر دارند.

وی خاطر نشان کرد که گفتگوهایش در دیدار با آقای بدر بن حمد البوسعیدی وزیر خارجه سلطان نشین عمان در مسقط ثمربخش بود که طی آن به تحولات جاری در منطقه پرداخته شد.

عراقچی اظهار داشت که سلطان نشین عمان به نقش های بزرگی در حل بسیاری از مسائل منطقه ای و بین المللی می پردازد.

وزیر خارجه کشورمان گفت که منطقه در حالتی از آماده باش و ممکن است در لبه نزاعات گسترده به ویژه در سایه اوضاع پرتنشی که در حال حاضر شاهد آن است، قرار بگیرد.

عراقچی با بیان اینکه ایران برای هر سناریویی کاملا آماده است، افزود دیپلماسی تنها راه برای جلوگیری از بحرانهای بزرگ در منطقه و اجتناب از تشدید تنشها و جنگ هاست.

وی بر اهمیت ادامه همکاری با سلطان نشین عمان و کشورهای دیگر برای مقابله با چالش های منطقه ای از طریق هماهنگی و رایزنی ها برای تقویت امنیت و ثبات در منطقه تاکید کرد.


( ۱ )

نظر شما :