سخنگوی یونیفل: لبنان را ترک نمی‌کنیم

۲۳ مهر ۱۴۰۳ | ۱۵:۰۹ کد : ۲۰۲۸۸۰۰ سرخط اخبار

سخنگوی یونیفل در پاسخ به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بر ادامه حضور نیروهای این گروه در لبنان تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه الجمهوریه، «آندریا تننتی»، سخنگوی نیروهای حافط صلح سازمان ملل در لبنان (یونیفل) به درخواست «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر تخلیه مواضع خود در جنوب لبنان پاسخ داد و تاکید کرد که ما آنجا را ترک نخواهیم کرد.

تننتی گفت: «وضعیت نیروهای موقت سازمان ملل در لبنان در روزهای اخیر باعث نگرانی شده است، به ویژه پس از اینکه نیروهای اسرائیلی در سه روز گذشته چندین بار مواضع آنها را هدف قرار داده‌اند».

وی تاکید کرد که این گروه به رغم حملات اسرائیل تصمیم به ماندن گرفت زیرا به درخواست شورای امنیت در لبنان حضور دارد و تنها به درخواست شورای امنیت پاسخ می‌دهد نه هیچ یک از کشورهای عضو.

تننتی تاکید کرد: «حضور سازمان ملل در این مکان‌ها مهم است تا پرچم سازمان ملل در آسمان جنوب لبنان به اهتزاز درآید، بنابراین تصمیم گرفتیم بمانیم، اما شرایط بسیار دشوار است. این تجاوز نه تنها نقض قانون ۱۷۰۱ است، بلکه نقض قوانین بین المللی بشردوستانه است، زیرا طرفین باید به نیروهای حافظ صلح احترام بگذارند و از امنیت و ایمنی آنها محافظت کنند».

وی در زمینه عملکرد نیروهای بین المللی فعلی تاکید کرد که عملیات ویژه سازمان ملل در جنوب ادامه دارد، اما تحرکات نیروها محدود شده است زیرا خروج از مقر دشوار است.

تننتی افزود: «ما همچنان به نظارت و ارائه گزارش‌ به شورای امنیت ادامه می‌دهیم و تلاش می‌کنیم تا حد امکان از مردم جنوب که مدت‌ها در روستاها گرفتار شده‌اند، حمایت کنیم، اما حتی این تلاش‌ها همچنان دشوار است، زیرا امنیت برای نیروهای ما و نمایندگان مسائل بشردوستانه ناپایدار است».


نظر شما :