عضو هیئت رئیسه مجلس: رئیس‌جمهور توجه خاصی به دیپلماسی منطقه‌ای دارد

۲۳ مهر ۱۴۰۳ | ۱۴:۵۱ کد : ۲۰۲۸۷۹۰ سرخط اخبار

عضو هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه رئیس‌جمهور توجه خاصی به دیپلماسی منطقه‌ای دارد، گفت: گسترش روابط با همسایگان می‌تواند علاوه بر توسعه روابط اقتصادی زمینه را برای گسترش روابط فرهنگی فراهم کند.

مجتبی یوسفی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا، با اشاره به سفرهای رئیس جمهور به کشورهای منطقه گفت: سفرهای آقای پزشکیان به کشورهای منطقه نویددهنده اتفاقات مثبت در حوزه روابط دوجانبه با کشورهای مختلف است.

وی افزود: ما شاهد هستیم که دیپلماسی منطقه‌ای شهید رئیسی در دولت جدید و توسط آقای پزشکیان ادامه پیدا کرده و آقای رئیس جمهور توجه خاصی به این مسأله دارد.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی ایران، گسترش روابط با همسایگان به ویژه در حوزه مسائل اقتصادی و تجاری و بازرگانی می‌تواند باعث درآمدهای ترانزیتی کشور شود.

یوسفی خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به مشترکات فرهنگی کشورهای منطقه، گسترش روابط با همسایگان می‌تواند علاوه بر توسعه روابط اقتصادی زمینه را برای گسترش روابط فرهنگی و... فراهم کند.

وی با بیان اینکه ما هیچگاه نباید خود را محدود به ارتباط با چند کشور اروپایی کنیم، تصریح کرد: گسترش و توسعه روابط با کشورهای همسایه و منطقه در کنار روابط فرامنطقه ای زمینه را برای استحکام روابط در سطح بین المللی فراهم می‌کند.

به گزارش ایرنا، مسعود پزشکیان عصر روز پنجشنبه ۱۹ مهرماه ۱۴۰۳ به منظور شرکت در همایش بین‌المللی «ارتباط متقابل زمان‌ها و تمدن‌ها-مبنای صلح و توسعه» به مناسبت سیصدمین سالگرد «مختومقلی فراغی» عازم ترکمنستان شد و روز جمعه به تهران بازگشت.

رئیس‌جمهور در بازگشت از سفر به ترکمنستان در گفت‌وگویی نتایج و دستاوردهای این سفر و از جمله دیدار با ۴ تن از سران کشورهای همسایه و منطقه را تشریح کرد و گفت: در مجموع دیدارهایی که داشتیم، تلاش کردیم ارتباطات و همکاری‌های منطقه‌ای کشورمان در زمینه‌های مختلف را گسترش دهیم، تا اثرگذاری تحریم‌های ظالمانه علیه ایران را تا حد ممکن کاهش دهیم، چرا که جمهوری اسلامی ایران با کشورهای زیادی همسایه است و افزایش تعاملات با این کشورها می‌تواند تا حد زیادی به رفع مشکلات ما کمک کند؛ دستاوردهای خوبی در این سفر داشتیم که امیدوارم تداوم یابد.

پیش از این نیز رئیس جمهور به عراق و قطر سفر کرده بود.


نظر شما :