رایزنی تلفنی ماکرون با نبیه بری با تاکید بر آتش‌بس

۲۲ مهر ۱۴۰۳ | ۱۰:۳۶ کد : ۲۰۲۸۷۷۷ سرخط اخبار

رئیس جمهور فرانسه در گفت‌وگوی تلفنی با رئیس پارلمان لبنان بر لزوم آتش‌بس فوری در لبنان تأکید کرد.

به گزارش ایسنا، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه در تماس تلفنی با «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان، مردم این کشور را به اتحاد به خاطر ثبات کشورشان دعوت کرد.

وی از تمام طرف‌ها خواست با این مصیبت جدید از طریق تأیید یک برنامه سیاسی جامع برای انتخاب یک رئیس‌جمهور که وحدت ملی را تضمین کند، مواجه شوند.

منابع می‌گویند ماکرون در این تماس تلفنی خواهان توقف فوری حملات علیه اراضی اشغالی شده است.

طبق گزارش النشره، ماکرون از تشدید حملات رژیم صهیونیستی علیه لبنان و پیامدهای فاجعه‌بار آن برای غیرنظامیان نیز ابراز نگرانی کرد.

ماکرون بر پایبندی فرانسه در چارچوب نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جنوب لبنان (یونیفل) تأکید کرد و ناخرسندی و خشم خود را از هدف قرار دادن سربازان سازمان ملل ابراز داشت.

ریاست جمهوری فرانسه تأکید کرد پاریس به تلاش‌ها برای بسیج کردن جامعه بین‌المللی در چارچوب نشست بین‌المللی حمایت از لبنان که ۲۴ اکتبر در پاریس برگزار می‌شود، ادامه می‌دهد.

ارتش رژیم صهیونیستی از ۲۳ سپتامبر (دوم مهر) حملات گسترده خود به لبنان را با ده‌ها حمله هوایی به ضاحیه جنوبی بیروت و شهرها و روستاهای واقع در جنوب لبنان آغاز کرد و همچنان به این حملات ادامه می‌دهد.

علاوه بر این رژیم صهیونیستی تلاش‌هایی برای نفوذ زمینی به برخی مناطق مرزی لبنان را آغاز کرد که با مقابله شدید نیروهای حزب‌الله لبنان مواجه شده است.

حزب‌الله لبنان اعلام کرده تا زمان توقف جنگ غزه به حملات خود علیه رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی ادامه خواهد داد.


نظر شما :