الشرق الاوسط: ایران از طریق اروپایی‌ها به اسرائیل پیام داده است

۲۱ مهر ۱۴۰۳ | ۱۲:۴۴ کد : ۲۰۲۸۷۵۹ سرخط اخبار

میدل ایست نیوز: روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط ادعا کرد، ایران اخیراً از طریق کشورهای اروپایی پیامی به رژیم صهیونیستی ارسال کرده است و این کشورها واشنگتن را نیز در جریان این پیام قرار داده‌اند.

به گزارش الشرق الاوسط، دیپلمات‌ها روز گذشته فاش کردند ایران اخیراً پیامی را از کانال کشورهای اروپایی در خصوص نحوه و ماهیت واکنش خود به حمله‌ای که ممکن است اسرائیل انجام دهد، به تل‌آویو مخابره کرده است.

الشرق الاوسط با اشاره به اینکه ایران تلاش می‌کند قبل از اینکه تل‌آویو، حمله شدیدی علیه اهداف مهم این کشور انجام دهد، زمان محدودی را برای خود بخرد، به نقل از این منابع نوشت: پیام ایران که عمدتاً به طور غیرمستقیم به اسرائیل ارسال شده، مبتنی بر آن است که حمله محدود اسرائیل را نادیده می‌گیرد و آنگونه که تهدید کرده واکنشی به آن نشان نخواهد داد اما خطر در قسمت دوم این پیام نهفته است چرا که ایران تاکید کرده است در صورتی که به مراکز و شریان‌های نفتی آن یا تأسیسات هسته‌ای این کشور حمله‌ای صورت گیرد، ناگزیر به عبور از خطوط قرمز خواهد بود.

این در حالی است که محافل اسرائیلی در حال تبلیغ این موضوع هستند که ارتش، اهدافی محرمانه را برای حمله در نظر گرفته است که در مخیله ایرانی‌ها نمی‌گنجد.

پس از اینکه تل آویو اعلام کرد، توانسته شکاف‌ها و اختلافات با دولت امریکا را کاهش دهد، شاخص‌ها و نشانه‌ها مبنی بر نزدیک شدن حمله اسرائیل به ایران افزایش یافته و برخی گزارش‌های اسرائیلی حکایت از آن دارد که ممکن است این حمله همزمان با سفر یوآو گالانت، وزیر دفاع این رژیم به امریکا، صورت گیرد.

الشرق الاوسط افزود: هنوز ماهیت و نحوه برخورد و تعامل کانال‌های اروپایی با این پیام مشخص نشده اما پر واضح است امریکا در جریان و فضای این پیام قرار گرفته است.

پیام ایران در حالی ابلاغ شده است که رئیس جمهور این کشور روز گذشته در سفر به عشق آباد پایتخت ترکمنستان با اشاره به لزوم برقراری آتش بس در غزه و لبنان تاکید کرد، ایران خواستار جنگ نیست اما در صورت حمله آماده پاسخگویی خواهد بود.

العربی الجدید نیز روز گذشته نوشت: رئیس جمهور امریکا و نخست وزیر رژیم صهیونیستی توافق ضمنی کرده‌اند که حمله این رژیم به ایران در برابر حمایت بی‌چون و چرای امریکا از تل آویو برای نابود کردن توان حزب الله، تا بعد از انتخابات امریکا به تاخیر افتد.


( ۱۱ )

نظر شما :