هشدار حزب الله به صهیونیست‌ها برای تخلیه حیفا، عکا و طبریه

۲۱ مهر ۱۴۰۳ | ۱۲:۴۰ کد : ۲۰۲۸۷۵۶ سرخط اخبار

به شهرک‌نشینان هشدار می‌دهیم که از منازل نظامی در داخل شهرهای بزرگ اشغالی مانند حیفا، طبریه، عکا و ... دوری کنند زیرا این منازل و پایگاه‌ها اهداف نیروی موشکی و هوایی مقاومت اسلامی هستند.

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، واحد اطلاع رسانی جنگی حزب الله به نقل از اتاق عملیات مقاومت اسلامی لبنان بیانیه‌ای به شرح زیر صادر کرد:

دشمن صهیونیستی پس از شکست سنگین در برابر مقاومت قهرمانانه‌ای که علیه تلاش‌های خود برای پیشروی به سوی روستا‌های مرزی در مناطق شرقی در جنوب لبنان با آن روبه‌رو شد، در دو روز گذشته تلاش کرد تا مسیر‌های پیشروی جدیدی را در منطقه غربی از سمت مناطق رأس الناقوره و جل العلام به سوی المشیرفه و اللبونه باز کند و از فضا‌هایی که تصور می‌کرد به نفع او باشد، بهره ببرد.

قبل از تلاش برای پیشروی در مسیر‌های جدید، نیروی هوایی دشمن ده‌ها حمله هوایی را همزمان با بمباران شدید توپخانه از زمین و دریا به شهرک‌های الضهیره، علما الشعب و الناقوره انجام داد.

بامداد سه‌شنبه، یک واحد از ارتش دشمن تلاش کرد از رأس الناقوره به سوی منطقه مرزی اللبونه پیشروی کند تا به پایگاه نیرو‌های یونیفل در اللبونه برسد و در آنجا مستقر شود. مجاهدان مقاومت اسلامی با سلاح‌های مناسب به این نیرو‌ها حمله کردند و آنها را مجبور به عقب‌نشینی کردند.

ارتش دشمن چهارشنبه با سه تلاش مکرر دیگر سعی کرد به سوی اللبونه پیشروی کند، اما در هر تلاش، مجاهدان با استفاده از سلاح‌های موشکی، خمپاره‌انداز و موشک‌های هدایت‌شونده به آنها حمله کرده و آن‌ها را مجبور به عقب‌نشینی کردند و خسارات سنگینی به نیرو‌های دشمن وارد کردند.

مجاهدان مقاومت در روز چهارشنبه تلاش یک گروه از نیرو‌های دشمن اسرائیلی برای نفوذ از رأس الناقوره به سمت منطقه المشیرفه را مشاهده کردند و با پهپادی انتحاری به این نیرو‌ها حمله کرده که موجب کشته و زخمی شدن بیشتر اعضای آن شد.

روز پنج‌شنبه، یک گروه از سربازان دشمن با حمایت یک تانک مرکاوا تلاش کردند از رأس الناقوره به سمت منطقه اللبونه پیشروی کنند، اما وقتی تانک به دامنه آتش رسید، مجاهدان مقاومت با یک موشک هدایت‌شونده به تانک حمله و آن را منهدم کردند که منجر به کشته شدن خدمه تانک و زخمی شدن نظامیان پشت آن شد. دشمن در چهار تلاش برای عقب‌کشیدن تلفات شکست خورد و هر بار مجاهدان با سلاح‌های مناسب جلوی آنها را گرفتند و مجبور به عقب‌نشینی کردند.

همزمان با این درگیری‌های قهرمانانه که مجاهدان مقاومت اسلامی با افسران و نظامیان دشمن اسرائیلی دارند، گروه‌های پشتیبانی آتش به تحرکات، مواضع و خطوط پشتیبانی ارتش دشمن در پایگاه‌ها و سنگر‌های نظامی در طول مرز و در داخل شهرک‌های مرزی در اراضی اشغالی حمله کردند و به نتایج مؤثری دست یافتند.

همچنین نیروی موشکی و هوایی مقاومت اسلامی به تدریج و روز به روز با حمله به پایگاه‌های نظامی و شهرک‌های شمال فلسطین اشغالی، شدت حملات خود را افزایش می‌دهند.

تمامی این عملیات‌های نظامی مقاومت اسلامی، با هماهنگی کامل و لحظه‌ای بین فرماندهی مقاومت اسلامی و اتاق عملیات تا رزمندگان در خطوط مقدم جبهه انجام می‌شود.

شایان ذکر است که ارتش دشمن اسرائیلی، پس از روز‌ها از اعلام آغاز چیزی که آن را مانور زمینی در جنوب لبنان می‌نامد، نتوانسته است تانک‌ها و تجهیزات نظامی خود را در سمت لبنانی نمایش دهد، زیرا از حملات می‌ترسد و آنها را در مناطق پوشیده قرار داده است. با این وجود، همچنان این تجهیزات هدف موشک‌ها و توپخانه قرار می‌گیرند و خسارات سنگینی را متحمل می‌شوند.

دشمن تا لحظه صدور این بیانیه موفق به تسلط بر هیچ‌یک از تپه‌های راهبردی که سعی در پیشروی به سوی آنها داشت نشده است و تنها به رسیدن به برخی خانه‌ها در حومه برخی روستا‌های مرزی بسنده کرده است تا عکس بگیرد و گزارش‌های خبری تهیه کند.

ارتش دشمن از منازل شهرک‌نشینان در برخی شهرک‌های شمال فلسطین اشغالی به عنوان مراکز تجمع افسران و سربازان خود استفاده می‌کند و پایگاه‌های نظامی خود را که جنگ علیه لبنان را مدیریت می‌کنند، در داخل محلات شهرک‌های بزرگ اشغالی مانند حیفا، طبریه، عکا و ... قرار داده است. این منازل و پایگاه‌های نظامی اهداف نیروی موشکی و هوایی مقاومت اسلامی هستند و تا اطلاع ثانوی به شهرک‌نشینان هشدار می‌دهیم که از این تجمعات نظامی دوری کنند تا از جان خود محافظت کنند.

مقاومت اسلامی همچنان به عهد و وعده خود با شهید سید حسن نصرالله، پایبند است که شهرک‌های شمال فلسطین اشغالی تا توقف جنگ علیه غزه و لبنان، خالی از شهرک‌نشینان باقی خواهند ماند.

 

عملیات های حزب الله علیه نیرو‌های اشغالگر اسرائیلی در یک روز
حزب الله لبنان در روز ۳۷۱ جنگ ۲۲ عملیات مختلف را علیه اهداف و مواضع دشمن صهیونیستی در مناطق شمالی فلسطین اشغالی انجام داد.
عملیات‌های حزب الله به این شرح بوده است:
۱- هدف قرار دادن تجمع نیرو‌های اشغالگر اسرائیلی در پایگاه یفتاح و اطراف آن در یک حمله موشکی گسترده
۲- هدف قرار دادن تجهیزات فنی نصب شده روی یک جرثقیل در پایگاه العباد با موشک هدایت شونده و اصابت مستقیم موشک به هدف
۳- حمله موشکی به نیرو‌های اشغالگر اسرائیلی در منطقه زوفولون در شمال حیفا
۴- حمله پهپادی به پایگاه فرماندهی دفاعی هوایی در کریاتت الیعیزر در حیفا
۵- حمله موشکی به تجمع نیرو‌های اشغالگر اسرائیلی در شهرک کفرسولد
۶- هدف قرار دادن تجمع نیرو‌های اشغالگر اسرائیلی در شهرک یعرا
۷- حمله موشکی به نیرو‌های دشمن در راس الناقوره
۸- هدف قرار دادن تجمع نیرو‌های اشغالگر در شهرک شومیرا با تعداد زیادی موشک
۹- حمله موشکی به نیرو‌های اسرائیلی در تپه شعر در مجاورت منطقه رمیش
۱۰- حمله موشکی به اطراف شهرک بلیدا
۱۱- هدف قرار دادن مقر فرماندهی تیپ زرهی هفتم در پایگاه کاتساویا در جولان اشغالی
۱۲- حمله موشکی به نیرو‌های اسرائیلی در منطقه زولوفون در شمال حیفا
۱۳- هدف قرار دادن تجمع نیرو‌های اشغالگر در شهرک کفرگلعادی
۱۴- حمله موشکی سنگین به کریات شمونا
۱۵- حمله موشکی به شهرک کفریوال
۱۶- هدف قرار دادن نیرو‌های اشغالگر در غرب پایگاه راویه در جولان اشغالی
۱۷- حمله موشکی سنگین به شهر اشغالی صفد
۱۸- هدف قرار دادن نیرو‌های اشغالگر اسرائیلی در شهرک مرگلیوت با تعدادی راکت
۱۹- حمله موشکی به نیرو‌های اسرائیلی در جنوب یارون
۲۰- حمله راکتی به شهرک بلیدا
۲۱- حمله راکتی به نیرو‌های اشغالگر اسرائیلی در نردیکی دروازه فاطمه در کفرکلا
۲۲- حمله راکتی مجدد به نیرو‌های اشغالگر در همین منطقه و وارد کردن تلفات به اشغالگران


( ۴ )

نظر شما :