قالیباف پس از بازگشت از تاجیکستان مطرح کرد؛ هماهنگی برای ثبات امنیت افغانستان

۲۰ مهر ۱۴۰۳ | ۱۶:۰۲ کد : ۲۰۲۸۷۲۷ سرخط اخبار

رئیس مجلس شورای اسلامی پس از بازگشت از تاجیکستان گفت: هماهنگی برای ثبات امنیت افغانستان و مبارزه با قاچاق اسلحه از موضوعات مهم مذاکرات بود.

به گزارش ایلنا، محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی پس از بازگشت از تاجیکستان گفت: هماهنگی برای ثبات امنیت افغانستان و مبارزه با قاچاق اسلحه از موضوعات مهم مذاکرات بود. در مذاکرات، موضوعات مهمی چون تأمین ثبات و امنیت در افغانستان، مبارزه با مواد مخدر و قاچاق اسلحه مطرح شد.

وی افزود: نشست پارلمانی بین‌المللی با حضور ۹ تا ۱۰ رئیس مجلس برگزار شد؛ فرصتی مناسب برای اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی و نسل‌کشی در غزه و لبنان بود. در مذاکرات دوجانبه با رؤسای مجالس کشورهای مختلف، تأکید بر لزوم فعالیت بیشتر در سازمان‌های بین‌المللی مانند آی‌پی‌یو و سازمان‌های آسیایی و اسلامی شد. هدف ما این است که در اجلاس‌های پیش رو، مانند نشست آی‌پی‌یو در ژنو، فشار بین‌المللی بر رژیم صهیونیستی در حوزه حقوق بشر و اقتصادی افزایش یابد و دیپلماسی فعال‌تری دنبال شود.

قالیباف تصریح کرد: در نشست‌های پارلمانی بین‌المللی، تلاش شد تا جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین، غزه و لبنان به‌صورت گسترده محکوم شود. ما در هفته آینده در ژنو، در نشست آی‌پی‌یو که رؤسای مجالس کشورهای دنیا شرکت دارند، سعی می‌کنیم با هماهنگی اعضای ای‌پی‌ای (تشکل رؤسای مجالس آسیایی) و پی‌آی‌سی (تشکل رؤسای مجالس اسلامی)، جنایات رژیم صهیونیستی را به‌صورت سیاسی و دیپلماتیک پیگیری کنیم.

وی افزود: هدف ما حمایت از مردم فلسطین و لبنان و تلاش برای محکومیت و اقدام عملی علیه این جنایت‌هاست. همچنین مذاکرات جداگانه‌ای با رؤسای مجالس کشورهای مختلف انجام شد تا از این فرصت برای تقویت روابط و هماهنگی بیشتر بهره‌برداری شود.


نظر شما :