چین: گردش اقتصادی ما باثبات و رو به رشد است

۱۷ مهر ۱۴۰۳ | ۱۷:۰۰ کد : ۲۰۲۸۶۸۴ سرخط اخبار

دیپلماسی ایرانی: به گزارش بخش خاورمیانه رادیو و تلویزیون چین CMG رئیس کمیسیون توسعه و اصلاحات چین تاکید کرد با وجود برخی شرایط پیچیده داخلی و بین المللی، گردش اقتصادی این کشور به طور کلی با ثبات بوده و رو به رشد است. شکل گیری نیروهای مولد جدید شتاب می گیرد  و توسعه با کیفیت بالا مورد پیشبرد عمیق قرار می گیرد.
جنگ شان‌جیه روز سه شنبه 8 اکتبر در یک کنفرانس خبری در دفتر مطبوعاتی شورای دولتی چین، وضعیت فعلی اقتصادی چین را با دو کلیدواژه « با ثبات» و «رشد» توصیف کرد و گفت: از نظر تولید و عرضه، تولیدات محصولات کشاورزی روندی با ثبات دارد و انتظار می‌رود که برداشت محصولات کشاورزی در سال جاری وضعیت خوبی داشته باشد و تولیدات صنعتی نیز رشد سریع خود را حفظ کند.
به گفته این مقام چینی، از نظر تقاضای بازار، بازار سرمایه گذاری و مصرف همچنان به رشد خود ادامه می دهد و سرمایه گذاری در بخش تولید به میزان 9.1 درصد افزایش یافته است. به روزرسانی تجهیزات و  کالاهای مصرفی نیز به نتایج قابل توجهی دست یافته است و  فروش خودروهای سواری و لوازم خانگی هم رشد سریعی داشته و پیش بینی می شود میزان فروش خودروهای سواری در مقایسه با ماه قبل به میزان 10 درصد افزایش یابد.
جنگ شان‌جیه گفته که رشد و توسعه عمدتا در بهسازی ساختار اقتصادی منعکس می شود. نیروهای محرکه جدید در مسیر تقویت توسعه اقتصادی، رشد سریعی داشته و توسعه در حوزه هماهنگی شهری و منطقه ای بیش از پیش افزایش یافته است. در این مسیر، استان های اقتصادی بزرگ نیز به طور موثر نقش پیشرو را ایفا می کنند.


( ۱ )

نظر شما :