عراقچی امروز به ریاض می‌رود

۱۷ مهر ۱۴۰۳ | ۱۱:۴۹ کد : ۲۰۲۸۶۸۰ سرخط اخبار

وزیر خارجه ایران از سفر عضر امروز خود به ریاض عربستان و چند پایتخت دیگر در منطقه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه نشست «طوفان الاقصی؛ آغاز نصرالله» با حضور در جمع خبرنگاران عنوان کرد: رایزنی های ما درباره تحولات منطقه برای جلوگیری از جنایات بی‌شرمانه‌ای که رژیم صهیونیستی در لبنان و در ادامه جنایات غزه انجام می‌دهد، ادامه دارد.

وی افزود: بعد از رایزنی‌هایی که در نیویورک و دوحه با آقای رئیس‌جمهور داشتیم، سفری به بیروت و دمشق داشتم و امروز عصر سفری به منطقه خواهم داشت. به ریاض و برخی دیگر از پایتخت‌های منطقه خواهم رفت.

وزیر امور خارجه کشورمان یادآور شد: تلاش ما برای اینکه یک حرکت دست جمعی از سوی کشورهای منطقه و کشورهای اسلامی و جامعه بین الملل برای توقف حملات وحشیانه به لبنان ایجاد شود، ادامه پیدا خواهد کرد.

وی یادآور شد: سیاست جمهوری اسلامی ایران در این رایزنی‌ها همواره حمایت از مقاومت است این یک سیاست اصولی است که از قبل بوده الان هم هست و در آینده هم خواهد بود و به هیچ وجه از این سیاست عدول نخواهیم کرد. رایزنی‌هایی هم اگر صورت می‌گیرد برای توقف جنایات و محکومیت رژیم صهیونیستی و تلاش این رژیم برای گسترش دامنه جنگ است.

عراقچی با اشاره به اینکه همانطور که اعلام‌کرده‌ایم جمهوری اسلامی ایران خواهان افزایش تنش و جنگ نیست، خاطرنشان کرد: اگرچه از جنگ نمی‌ترسیم و همه جوره آمادگی کامل داریم اگر رژیم صهیونیستی بخواهد اراده ما را امتحان کند همانطور که قبلا عرض کردم می‌توانند این کار را انجام دهند ما برای هر سناریویی آمادگی داریم نیروهای مسلح ما در آمادگی کامل و صدرصد به سر می‌برند و تمام اهداف لازم را شناسایی کرده‌اند ولی سیاست ما سیاست ادامه جنگ و تنش نیست.

وی افزود: سیاست ما توقف درگیری‌ها و رسیدن به یک آتش‌بس عادلانه است که مورد توافق و پذیرش جبهه مقاومت باشد و برای این کار هم تلاش خواهیم کرد و به اقدامات خود ادامه می‌دهیم.

وزیر خارجه کشورمان درباره پیشنهاد ایران برای برگزاری اجلاس فوق‌العاده سران کشورهای اسلامی گفت: ما پیشنهاد خودمان را رسما به دبیرکل سازمان کشورهای اسلامی داده‌ایم که اجلاس فوق العاده سران عضو این سازمان یا مثل گذشته به سورت مشترک با سران اتحادیه عرب برگزار شود یا همین اجلاس باشد تا جایی که می‌دانم دبیرکل محترم هنوز مشغول رایزنی در این خصوص هستند و نظرات مثبتی از سوی کشورهای عضو ابراز شده استامیدوار هستیم که زودتر این اجلاس تشکیل شود.


( ۱ )

نظر شما :