مدودف خواستار «غرق کردن» بریتانیا شد

۱۶ مهر ۱۴۰۳ | ۱۴:۰۸ کد : ۲۰۲۸۶۵۴ سرخط اخبار

«دیمیتری مدودف» نایب رئیس شورای امنیت روسیه و رئیس‌جمهور سابق، «غرق کردن بریتانیا» را به عنوان راهی برای حل مشکلات این کشور با لندن یشنهاد کرده است.

به گزارش ایسنا، اظهارات این رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر سابق روسیه در واکنش به صحبت‌هایی بود که اواخر ماه گذشته توسط «النا ویالبه» قهرمان سرشناس اسکی روسیه بیان شد.

او که سه دوره قهرمان المپیک و رئیس فدراسیون اسکی روسیه بوده، در مصاحبه با شبکه «نیوز.را» (NEWS.ru)، غرب را به دلیل محرومیت ورزشکاران این کشور از بیشتر مسابقات ورزشی بین‌المللی در پاسخ به درگیری اوکراین مورد انتقاد قرار داد.

ویالبه ادعا کرد که «اگر بمبی بزرگ در مرکز لندن انداخته بودیم، تا به حال همه چیز تمام شده بود و همه جا به ما اجازه داده می‌شد.» در واکنش به این صحبت‌ها، مدودف که به دلیل نقدهای تند و تیزش در پست‌های رسانه‌های اجتماعی شناخته شده است، استدلال کرد که راه‌های موثرتری برای مقابله با این مشکل نسبت به بمباران وجود دارد.

مدودف گفت: «اسکی‌باز معروف ما النا ویالبه، پیشنهاد انداخت بمبی در لندن را داد. او البته درست می‌گوید، اما ما باید مشکل را ریشه‌ای حل کنیم و جزیره لعنتی سگ‌های آنگلوساکسون را غرق کنیم.»

او در مورد اینکه آیا «مشکل» به ورزش یا وضعیت روابط روسیه با بریتانیا به طور کلی اشاره دارد، توضیح بیشتری نداد.

انگلیس و ناتو در خصوص جنگ کی‌یف و روسیه، در کنار اوکراین قرار گرفته‌اند و به کی‌یف کمک مالی و نظامی کرده و مسکو را تحریم می‌کنند. لندن در میان ۳۰ کشوری بود که از کمیته بین‌المللی المپیک خواست تا ممنوعیتی را که برای ورزشکاران روسی و بلاروسی در زمان پیشنهاد اجازه شرکت در بازی‌های المپیک تابستانی امسال در نظر گرفته بود، حفظ کند.

اکثر نهادهای ورزشی مستقر در غرب، مدت کوتاهی پس از شروع درگیری اوکراین در سال ۲۰۲۲، روسیه و بلاروس را از شرکت در مسابقات ورزشی بین‌المللی منع کردند. مسکو بارها از این محدودیت‌ها انتقاد کرده است.


( ۲ )

نظر شما :