شکایت وزارت بازرگانی چین از کانادا به دلیل افزایش تعرفه خودروهای برقی وارداتی چین

۱۱ مهر ۱۴۰۳ | ۱۷:۲۴ کد : ۲۰۲۸۵۸۷ سرخط اخبار

به گزارش بخش خاورمیانه رادیو و تلویزیون چین CMG  روز چهارشنبه، 2 اکتبر(11 مهر)، سخنگوی وزارت بازرگانی چین در مورد افزایش تعرفه خودروهای برقی چین از سوی کانادا و انتشار فهرست نهایی افزایش تعرفه بر محصولات فولادی و آلومینیومی چین به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ داد.
سوال پرسیده شده در این نشست این است که: طبق بیانیه‌ای که کانادا قبل از این منتشر کرد، افزایش 100 درصدی تعرفه خودروهای برقی چین از 1 اکتبر به طور رسمی اعمال خواهد شد. همچنین در همان روز، کانادا  اعلام کرد که در 22 اکتبر نسبت به محصولات فولادی و آلومینیومی که از چین وارد شده 25 در صد تعرفه را افزایش خواهد داد. نظر وزارت بازرگانی چین در این مورد چیست؟
سخنگوی وزارت بازرگانی در پاسخ به سوال گفت: چین به اسناد مربوطه توجه کرده است. در مدت‌های اخیر، کانادا بارها با نادیده گرفتن واقعیت و مقررات بین‌المللی تجاری و مخالفت و پیشگیری از طرفهای مختلف، در پی برخی از کشورها، بر اتخاذ تدابیر سرکوبگرانه یکجانبه علیه چین اصرار کرده است. رویکرد کانادا اصول اقتصاد بازاری و رقابت منصفانه را نقض می‌کند، به همکاری اقتصادی و تجاری عادی بین شرکت‌های چینی و کانادایی آسیب جدی وارد می‌کند، روابط اقتصادی و تجاری چین و کانادا را به شدت تحت تأثیر قرار می‌دهد و زنجیره‌های صنعتی و عرضه جهانی را مختل و مخدوش می‌کند. چین به شدت با این موضوع مخالف است.
چین در سازمان تجارت جهانی علیه اقدامات یکجانبه گرایی و حمایت گرایی تجاری کانادا شکایت کرده است و تحقیقات ضد تبعیض را در مورد اقدامات محدودکننده مربوطه کانادا مطابق با قانون آغاز کرده است. کانادا باید به همکاری های اقتصادی و تجاری دوجانبه منطقی و عینی نگاه کند، به حقایق احترام بگذارد، قوانین سازمان تجارت جهانی را رعایت کند و مسیر اشتباه را ادامه ندهد. چین تمام اقدامات لازم را برای محافظت قاطعانه از حقوق و منافع مشروع شرکت‌های چینی انجام خواهد داد.
 


نظر شما :