ادامه حمایت انگلیس از رژیم صهیونیستی

۰۴ مهر ۱۴۰۳ | ۱۷:۲۶ کد : ۲۰۲۸۴۳۸ سرخط اخبار

کایر استارمر، نخست وزیر انگلیس، پیش از سفر به نیویورک به منظور شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل، بار دیگر از آنچه "حق دفاع اسرائیل از خود" نامید، حمایت کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما  نخست وزیر انگلیس از شهروندان این کشور خواسته است فورا لبنان را ترک کنند، زیرا امکان خارج کردن آنان، در صورت تشدید جنگ میان اسرائیل و حزب الله، دشوارتر می‌شود. 

دیروز نشست زمان‌های اضطراری هیات دولت انگلیس، با نام کبرا، به ریاست وزیر دفاع این کشور برگزار شد و حدود ۷۰۰ نفر از نظامیان انگلیسی به پایگاه نظامی این کشور در قبرس اعزام می‌شوند تا برای خارج کردن فوری شهروندان انگلیسی از لبنان، آماده شوند. نخست وزیر انگلیس در مصاحبه با بی بی سی، بدون اشاره به تظاهرات شماری از اعضای حزبش در اعتراض به سیاست‌های دولت در جریان نشست سالانه این حزب حاکم بر انگلیس، در شهر لیورپول، بار دیگر از اسرائیل حمایت کرد.
کایر استارمر در مصاحبه با بی بی سی همچنین بار‌ها سخنان تکراری مقامات این کشور، مبنی بر خطر گسترش جنگ در خاورمیانه و درخواست از همه طرف‌ها برای کاهش تنش را بر زبان راند.
این در حالی است که نزدیک یک سال است میلیون‌ها نفر در شهر‌های مختلف انگلیس پایان دادن به حمایت‌های مالی، سیاسی و تسلیحاتی از رژیم اسراییل را خواستارند و برخی نامزد‌های این حزب نیز در کارزار انتخاباتی به مردم حوزه‌های انتخابیه شان وعده دادند در صورت رای آوردن خواسته آنان را به ویژه برقراری آتش بس فوری در غزه پیگیری می‌کنند، اما نه تنها این وعده خود را محقق نکرده اند بلکه هنگام لغو ۱۰ درصدی مجوز‌های صدور بمب وجنگ افزار به اسراییل تاکید کردند این تصمیم به معنای تحریم اسراییل نیست و تاثیری هم بر توان نظامی و امنیتی اسراییل نخواهد گذاشت.
موضوعی که خشم صلح طلبان و حامیان حقوق فلسطینیان را بیش از پیش برانگیخته است و به تظاهرات هزاران نفری در شهر لیورپول که محل برگزاری نشست سالانه این حزب است منجر شد.
در داخل سالن محل برگزاری نشست سالانه حزب حاکم نیز مخالفان جنگ و سیاست‌های حمایتی دولت انگلیس از رژیم اسراییل فریاد اعتراض سر دادند که ماموران سالن با خشونت آنان را بیرون کردند.
خلف وعده‌های انتخاباتی حزب کارگر همچنین سبب شد میزان محبوبیت حزب حاکم کارگر و رهبر این حزب که نخست وزیر انگلیس است بنا به نتایج تازه‌ترین نظر سنجی موسسه یوگوو به پایین‌ترین میزان از زمان به قدرت رسیدن یعنی نزدیک سه ماه اخیر باشد.


( ۱ )

نظر شما :