مواضع پزشکیان در سفر به عراق موثر و سازنده بود

۲۴ شهریور ۱۴۰۳ | ۱۷:۵۵ کد : ۲۰۲۸۲۱۲ سرخط اخبار

قائم مقام حزب اعتدال و توسعه، تاکید کرد:مواضع و دیپلماسی عمومی دکتر پزشکیان در جریان سفر به عراق بسیار موثر و سازنده واقع گردید و ۱۴ فقره یادداشت تفاهم همکاری فی مابین هیات عالی رتبه کشورمان ‏و طرف عراقی امضا و منعقد شد که دستاورد خوبی به شمار می رود.

به گزارش ایسنا، محمود واعظی قائم مقام و رئیس دفتر سیاسی حزب اعتدال و توسعه با اشاره به سفر رئیس جمهور به عراق در صفحه شخصی خود در شبکه ایکس، نوشت:  «انتخاب نخستین مقصد سفر رییس دولت چهاردهم به کشور "عراق" نشانگر این است که اولویت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران،کشورهای همسایه هستند. مواضع و دیپلماسی عمومی دکتر پزشکیان در جریان این سفر بسیار موثر و سازنده واقع گردید و ۱۴ فقره یادداشت تفاهم همکاری فی مابین هیات عالی رتبه کشورمان ‏و طرف عراقی امضا و منعقد شد که دستاورد خوبی است و می بایست نسبت به انتشار حداکثری اخبار آن برای اقناع افکار عمومی و افزایش امید اجتماعی اهتمامی جدی از سوی رسانه ملی صورت می پذیرفت.
مطابق گزارش های واصله، تلویزیون و رسانه های عراق با نظم، تمرکز و پخش گزارش های متعدد،به این سفر و دستاوردهای آن پرداخت.امید است تا صدا و سیما به همان شکل که برای موفقیت دولت سیزدهم تلاش می کرد، به شکل مضاعف برای موفقیت دولت وفاق ملی اهتمامی جدی صورت دهد.پیروزی و موفقیت دولت چهاردهم به عنوان دولتی فراگیر، پیروزی کشور و نظام است و بسط دهنده امنیت و منافع ملی.»

مسعود پزشکیان در جایگاه رئیس جمهور ایران اسلامی در روز چهارشنبه_۲۱ شهریور ماه_ نخستین سفر خارجی خود را به مقصد عراق آغاز کرد و در این سفر سه روزه دیدارهایی با عالی ترین مقامات کشور عراق انجام داد.

وی هم‌چنین به عنوان نخستین رئیس جمهوری ایران اسلامی عازم کردستان عراق شد و با مقامات ارشد اقلیم کردستان عراق نیز دیدار داشت.


نظر شما :