وزیر خارجه مصر به ایران می‌آید

۲۴ شهریور ۱۴۰۳ | ۱۷:۵۳ کد : ۲۰۲۸۲۰۸ سرخط اخبار

ایلنا: یک رسانه عربی از اقدامات و تلاش‌های مصر با هدف کاهش تنش در منطقه دریای سرخ خبر داد و گفت که قاهره به دنبال ایجاد فرمولی برای حل بحران سیاسی در یمن از طریق ارتباط گرفتن با انصار الله و ایران است.

به نقل از العربی الجدید، قاهره از این طریق می‌خواهد دست کم منافع استراتژیک خود در منطقه را حفظ کند چراکه تنش در دریای سرخ تا حد زیادی بر دریانوردی در کانال سوئز تاثیر گذاشته و این مسأله نیز بر درآمد ملی و درآمد مصر از ارز خارجی تاثیر گذار بوده و این در حالی است که مصر از بحران اقتصادی خطرناکی رنج می‌برد.

براساس آخرین اطلاعات رسمی منتشر شده از سوی کانال سوئز، این کانال ۲۳.۴ درصد از درآمدهای خود را در اواخر ماه ژوئیه و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از دست داده است چراکه برخی شرکت‌ها، مسیر کشتی‌های خود را برای دوری از حملات احتمالی تغییر داده‌اند.

العربی الجدید مدعی شد که در همین رابطه، اطلاعاتی به دستش رسیده که نشان می‌دهد، اقداماتی صورت می‌گیرد تا قاهره میزبان هیئتی از انصار الله یمن طی روزهای آتی باشد.

این اقدام که با هماهنگی با عربستان صورت می‌گیرد، در چارچوب تلاش‌ها برای حل بحران سیاسی در یمن است.

براساس اطلاعات مذکور، اقدامات مصر در این خصوص با هماهنگی گسترده میان قاهره، ریاض و آنکارا انجام می‌شود.

العربی الجدید مدعی شد که همچنین قرار است بدر عبدالعاطی، وزیر خارجه مصر طی روزهای آتی برای رایزنی درخصوص اقدامات مشترک در این صدد، به تهران سفر کند.


( ۱ )

نظر شما :