ایران خواستار مجازات عاملان حمله تروریستی ولایت «غور» افغانستان شد

۲۳ شهریور ۱۴۰۳ | ۱۲:۱۹ کد : ۲۰۲۸۲۰۰ سرخط اخبار

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران حمله تروریستی به استقبال کنندگان از زائران کربلا در ولایت غور افغانستان را محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در روز جمعه در یک موضع‌گیری رسانه‌ای‌، حمله جنایتکارانه تروریست‌های داعشی به استقبال کنندگان از زائران کربلا در ولایت غور افغانستان را به شدت محکوم کرد و به خانواده شهدا تسلیت گفت و از خداوند متعال برای مجروحین شفای عاجل مسئلت نمود.

کنعانی ضمن حمایت از اقدامات ضدتروریستی مقامات مسؤول، خواستار اقدامات فوری برای مجازات عاملان این جنایت شد.

در پی حمله تروریستی به استقبال کنندگان از زائران کربلا در ولایت غور افغانستان داعش مسؤولیت این حمله را بر عهده گرفت.

این سازمان تروریستی در بیانیه‌ای در کانال تلگرامی خود اعلام کرد که تروریست‌های آن در حمله‌ای در مرکز افغانستان ۱۵ شیعه را به شهادت رسانده و ۶ تن دیگر را زخمی کردند.

خبرگزاری فرانسه نیز به نقل از یک منبع در ولایت «دایکندی» گزارش داد که «این حمله ۱۴ کشته و چهار زخمی بر جای گذاشته است».

طبق گزارش الجزیره، همچنین وبگاه خبری محلی «طلوع نیوز» به نقل از منابع گزارش داد که تعداد شهدای این حمله تروریستی به ۱۴ نفر رسیده است.

کانال خبری «طلوع نیوز» افغانستان همچنین گزارش داد که این حمله هزاره‌ها، سومین گروه قومی بزرگ در افغانستان را در منطقه «کاریودال» در مرز ولایت‌های دایکندی و «غور» هدف قرار داد.

این کانال خبری اشاره کرد: افراد مسلح به بهانه عکس گرفتن اتوبوس حامل مردم منطقه را متوقف کردند و سپس به سوی آنها تیراندازی کردند.

در اواسط ماه اوت نیز داعش مسؤولیت یک بمبگذاری در یکی از محله‌های شیعه‌نشین کابل را بر عهده گرفت که در آن حداقل یک نفر شهید و حدود ۱۰ نفر زخمی شدند.

در آغاز ماه سپتامبر سال جاری، داعش بار دیگر مسؤولیت یک حمله انتحاری را برعهده گرفت که در آن ۶ تن شهید و ۱۳ تن زخمی شدند.


( ۲ )

نظر شما :