سرگئی لاوروف: پوتین موضع روسیه درباره مذاکره با کی‌یف را کاملا روشن کرد

۳۰ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۳:۲۰ کد : ۲۰۲۷۸۱۳ سرخط اخبار

وزیر خارجه روسیه بر موضع روشن رئیس جمهور این کشور درباره غیرممکن بودن مذاکره با اوکراین پس از تجاوز این کشور به منطقه کورسک، تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه می‌گوید که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور به روشنی اعلام کرده است که پس از حمله اوکراین به منطقه مرزی کورسک، مذاکره با کی‌یف غیرممکن است.

لاوروف اظهار داشت: رئیس جمهور کاملا واضح اعلام کرد که پس از حملات یا حتی تلاش برای ورود به منطقه کورسک، هیچ مذاکره‌ای ممکن نیست.

وی تاکید کرد: رئیس جمهور همچنین به نکته‌ای بسیار مهم اشاره کرد و می‌خواهم توجهات را به آن جلب کنم و آن هم این است که ما بعدا ارزیابی خود از این شرایط را ارائه خواهیم کرد.

لاوروف همچنین ادعاها درباره برقراری تماس با اوکراین پیش از مذاکرات احتمالی به میانجی‌گری قطر و ترکیه را رد کرد و آنها «شایعه محض» خواند.

دیپلمات ارشد روس تصریح کرد: درباره شایعات درباره برخی تماس‌های مخفیانه به منظور مهیا کردن مذاکرات با میانجی‌گری قطر در موضوع زیرساخت‌های انرژی روسیه و اوکراین و همچنین شایعات مبنی بر اینکه همسایه ما یعنی ترکیه در تلاش است تا در بحث امنیت غذایی و حصول اطمینان از کشتی‌رانی آزاد در دریای سیاه نقش میانجی را ایفا کند، باید درک کنید که هدف حقیقی چنین نقشه‌هایی چیست. این کارها در آستانه اجلاس بورگن‌اشتوک(سوئیس) انجام شد که دربردارنده تصمیمی برای ایجاد سه کارگروه در حوزه‌های انرژی، غذا و کشتی‌رانی آزاد و همچنین مسائل بشردوستانه بود.

به گفته لاوروف، مجموعه فرایند در چهارچوب کنفرانس «صلح اوکراین» به میزبانی سوئیس، از نظر روسیه قابل قبول نیست زیرا هدف آن تبلیغ فرمول صلح زلنسکی به عنوان یک ضرب‌الاجل است.

وی خاطرنشان کرد: این سه کارگروه ایجاد شده است. نشست‌های آنها در حال آماده‌سازی بوده و هرآنچه درباره دعوت شدن احتمالی روسیه به این نشست‌ها، حقیقت ندارد.


نظر شما :