اعدام یک شهروند شیعه در عربستان جنجال آفرید

۳۰ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۳:۱۵ کد : ۲۰۲۷۸۰۸ سرخط اخبار

اعدام یک شهروند شیعه در عربستان به اتهامات واهی اعتراض یک نهاد اروپایی و حقوقدانان را برانگیخت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از عربی ۲۱، یک نهاد اروپایی سعودی فعال در زمینه حقوق بشر که مقر آن در برلین است اعلام کرد مقامات سعودی روز شنبه یک شهروند شیعه مذهب این کشور را به اتهام واهی عضویت در تشکیلات القاعده اعدام کردند.

این نهاد اضافه کرد: اعدام این شهروند، بار دیگر ثابت کرد که نمی‌توان به سیستم عدالت در عربستان اعتماد کرد. این حرکت یک پیام مشخص در خصوص عدم پایبندی عربستان به تعهدات و وعده‌های خود مخابره می‌کند.

نهاد مذکور، مقامات سعودی را به جعل اسناد مربوط به عضویت این شهروند شیعه در تشکیلات القاعده متهم کرد.

وزارت کشور عربستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده بود که عبدالمجید النمر که در سال ۲۰۱۸ بازداشت شده بود به دلیل پیوستن به یک گروهک وابسته به تشکیلات تروریستی القاعده محکوم شد.

عبدالمجید النمر پسر عموی نمر النمر یکی از روحانیون برجسته شیعه به شمار می‌رفت که او نیز چند سال قبل به دلایل واهی اعدام شد.

این در حالی است که اعدام این شهروند شیعه در عربستان موجی از واکنش‌های منفی را میان حقوقدانان و کاربران فضای مجازی به دنبال داشته است چرا که عضویت یک شیعه مذهب در تشکیلات تروریستی القاعده بسیار مسخره است.

کاربران فضای مجازی در این خصوص نوشتند: یک شیعه مذهب آن هم از خانواده شیخ النمر در القطیف عربستان به عضویت القاعده درآمده است! این در حالی است که القاعده، شیعیان را تکفیر می‌کند.


( ۱ )

نظر شما :