الجزائر: ارتش ما برای کمک به غزه آماده است

۲۹ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۷:۲۱ کد : ۲۰۲۷۷۹۶ سرخط اخبار

فارس: رئیس جمهور الجزائر عبدالمجید تبون اعلام کرد که ارتش کشورش آماده کمک به مردم غزه است و هر وقت مرز میان مصر و نوار غزه باز شود، می‌تواند ظرف ۲۰ روز ۳ بیمارستان احداث کند.

رئیس‌جمهور الجزائر در جریان کمپین انتخاباتی خود در جمع هوادارانش در استان قسنطینه (کنستانتین)، بار دیگر از قضیه فلسطین حمایت کرد و گفت که حمایت از فلسطین، به ویژه نوار غزه، برای الجزایر «یک اصل اساسی و غیرقابل تخطی است».

عبدالمجید تبون که خود را برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری هفتم سپتامبر آینده در الجزائر آماده می‌کند، تصریح کرد: اگر مرز‌های میان مصر و غزه باز شود، کاری که باید انجام دهیم را انجام می‌دهیم. ارتش آماده است که به محض بازشدن مرز‌ها (گذرگاه رفح) وارد عمل شود و ما سه بیمارستان در عرض ۲۰ روز احداث خواهیم کرد».

وی در جمع حامیانش گفت که آماده اعزام صد‌ها پزشک به غزه و کمک به بازسازی نوار غزه است. آنچه که امروز غزه شاهد آن است، «یک جنگ متمدنانه نیست بلکه قتل‌عام‌هایی است که اشغالگر صهیونیست آن را مرتکب می‌شود. آن‌ها می‌خواهند مسئله فلسطین را با نابود کردن و پاکسازی فلسطینی‌ها حل کنند و این چیزی نیست که ما آن را بپذیریم».

رئیس‌جمهور الجزایر تاکید کرد که کشورش هرگز از حمایت از فلسطین و غزه دست نخواهد کشید.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر گذشته با حمایت آمریکا، جنگ تمام‌عیاری را علیه مردم نوار غزه آغاز کرد که تاکنون بیش از ۱۳۲ هزار شهید و مج


( ۳ )

نظر شما :