بن سلمان امضای پدرش را در فرمان جنگ علیه یمن جعل کرد

۲۹ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۷:۲۰ کد : ۲۰۲۷۷۹۵ سرخط اخبار

یک مقام سابق سعودی گفت که ولیعهد سعودی امضای پدرش در فرمان اعزام نیروی زمینی به یمن را جعل کرد.

به گزارش ایلنا، «سعد الجبری»، مقام سابق سعودی در گفت و گو با مستندی که از شبکه انگلیسی بی‌بی‌سی پخش شد، گفت: «محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی امضای پدرش را در فرمان سلطنتی مبنی بر اعزام نیروی زمینی عربستان به یمن جعل کرد».

سعد الجبری یک مقام عالی‌رتبه در دستگاه امنیتی عربستان بود که با سران سیا و سرویس اطلاعاتی انگلیس دوست بود.

طبق این گزارش، اگرچه دولت سعودی، الجبری را به عنوان یک مقام سابق توصیف کرده است که نمی‌توان به حرف‌هایش اعتماد کرد، اما او همچنین آگاه‌ترین مخالف سعودی است که جرأت کرد درباره نحوه حکومت ولیعهد بر عربستان صحب کرده و در این گفت‌و‌گو اطلاعات نادر و شگفت انگیزی را درباره او ارائه کند. 

الجبری در این برنامه درباره جنگ یمن گفت که موضوع جنگ پیش از شروع در کاخ سفید مورد بررسی قرار گرفت و «سوزان رایس»، مشاور امنیت ملی دولت «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا هشدار دادند که ایالات متحده فقط از حمله هوایی حمایت خواهد کرد.

وی در ادامه مدعی شد که محمد بن سلمان چنان قصد پیشروی در یمن را داشت که آمریکایی‌ها را نادیده گرفت. الجبری گفت: «از اینکه فرمان سلطنتی مبنی بر اجازه به دخالت زمینی را مشاهده کریم، متعجب شدیم. او امضای پدرش را در این فرمان سلطنتی جعل کرد چرا که توانایی ذهنی پادشاه رو به زوال بود».

وی افزود که منبع این ادعا موثق و قابل اعتماد و به وزارت کشور مرتبط است، جایی که او به عنوان رئیس ستاد خدمت می‌کرد.

الجبری همچنین با بیان اینکه حمله به یمن هرگز نباید اتفاق می‌افتاد، یادآور شد که رئیس وقت سیا در ریاض به او گفته بود از اینکه بن سلمان آمریکایی‌ها را نادیده می‌گیرد چقدر عصبانی است. 


( ۱ )

نظر شما :