ارتش روسیه در چند قدمی تصرف شهر راهبردی دونتسک

۲۹ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۷:۲۰ کد : ۲۰۲۷۷۹۴ سرخط اخبار

به گفته رئیس اداره نظامی شهر «پوکروفسک» در دونتسک، ارتش روسیه در حال نزدیک‌شدن به این شهر است و این مسئله اقدام برای تخلیه شهروندان را در پی داشته است.

به گزارش ایسنا، همزمان با تداوم پیشروی ارتش روسیه در جبهه شرق اوکراین، «سرگئی دوبریانک» رئیس اداره نظامی شهر پوکروفسک در منطقه دونتسک روز دوشنبه گفت هر روز حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر در حال ترک این شهر هستند. 

مسئولان محلی تخمین می‌زنند که مردم فقط یک تا ۲ هفته زمان دارند تا به صورت ایمن شهر را ترک کنند.

طبق گزارش کی‌یف پست، پوکروفسک یکی از مناطق به شدت فعال در جبهه نبرد است که شاهد بالاترین و بیشترین درگیری‌ها در ماه گذشته بوده است.

در این میان، «اولکساندر سیرسکی» فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین در کانال تلگرامی خود درباره اوضاع جنگ در جبهه شرق نوشت: «درگیری‌ها در مسیر پوکروفسک شدید است. نیروهای ارتش اوکراین هر کاری لازم باشد برای دفاع از تورتسک انجام می‌دهند. ما داریم به نتایجی در کورشچنیا می‌رسیم. ما جای نیروهای از دست رفته را دوباره پر کرده‌ایم. ارتش دارد کار خودش را انجام می‌دهد. پیروزی با اوکراین است.»

مسیر پیشروی ارتش روسیه به سمت پوکروفسک
بر اساس گزارش روز شنبه نیویورک‌تایمز، نیروهای روسیه به سمت شهر راهبردی پوکروفسک در شرق اوکراین در حال پیشروی هستند و این خبری بد برای اوکراین است که امید داشت نفوذ به منطقه «کورسک» در غرب روسیه، حملات آن‌ها در جبهه‌های دیگر را کاهش دهد.

تصرف این شهر، روس‌ها را یک قدم دیگر به هدفی که مدت‌ها به‌دنبال آن هستند یعنی کنترل کامل بر منطقه دونتسک نزدیک می‌کند. این در حالی است که روسیه بر بیشتر مساحت این منطقه مسلط شده است.

پوکروفسک که پیش از جنگ جمعیتی ۶۰ هزار نفری داشت، بر سر یک جاده مهم قرار دارد و شهرهایی را که به‌عنوان قوس دفاعی مناطقی در دونتسک که هنوز در کنترل کی‌یف است، به هم متصل می‌کند.


( ۳ )

نظر شما :