پوتین: روسیه آماده مشارکت در حل وضعیت قفقاز است

۲۹ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۷:۱۸ کد : ۲۰۲۷۷۹۲ سرخط اخبار

پوتین در این دیدار با بیان اینکه روسیه آماده است تا در حل وضعیت قفقاز جنوبی در حدی که برای طرفین مهم باشد، مشارکت کند، گفت: اگر روسیه بتواند برای امضای صلح و تعیین مرز ارمنستان و آذربایجان کاری انجام دهد، خوشحال خواهد شد.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه که به جمهوری آذربایجان رفته است با الهام علی اف رئیس جمهور این کشور دیدار و گفتگو کرد.

پوتین در این دیدار با بیان اینکه روسیه آماده است تا در حل وضعیت قفقاز جنوبی در حدی که برای طرفین مهم باشد، مشارکت کند، اظهار داشت: می دانم که آذربایجان بر حل کامل همه مسائل با ارمنستان متمرکز است. اگر روسیه بتواند برای امضای صلح و تعیین مرز ارمنستان و آذربایجان کاری انجام دهد، خوشحال خواهد شد.

وی افزود: پس از سفر آذربایجان، نتایج مذاکرات با الهام علی اف رئیس جمهور این کشور را به نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان گزارش خواهد کرد.

علی اف: آذربایجان از سطح همکاری با روسیه بسیار راضی است

الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان نیز در این نشست گفت: ما از سطح همکاری بین کشورهایمان بسیار خرسندیم.

وی با بیان اینکه ما از سطح همکاری بین کشورهایمان بسیار راضی هستیم، اظهار داشت: بیانیه اتحاد همکاری امضا شده در فوریه 2022 با موفقیت در حال اجرا است، ما شاهد پویایی بسیار مثبت و ارقام خوب در هر دو حوزه سیاسی و اقتصادی هستیم.

رئیس جمهور آذربایجان یادآور شد: البته ما در هر دو زمینه انرژی و حمل و نقل همکاری داریم، به روابط انسانی و همچنین بسیاری از زمینه‌های دیگر توجه ویژه داریم.


نظر شما :