دیده‌بان حقوق بشر: حملات هوایی اسرائیل به بندر حدیده یمن در سطح جنایت جنگی است

۲۹ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۷:۱۷ کد : ۲۰۲۷۷۹۰ سرخط اخبار

دیده‌بان حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد که حملات هوایی اسرائیل به بندر حدیده یمن در ماه گذشته می‌تواند جنایت جنگی محسوب شود.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، دیده بان حقوق بشر سازمان ملل امروز -دوشنبه- اعلام کرد که حملات هوایی اسرائیل به بندر حدیده یمن در ماه گذشته یک حمله بی رویه یا نامتناسب علیه غیرنظامیان است که ممکن است جنایت جنگی به محسوب شود. 

این سازمان اعلام کرد که حملات هوایی تلافی جویانه اسرائیل به حدیده به بیش از بیست مخزن نفت و دو جرثقیل باربری در بندر و همچنین یک نیروگاه برق در منطقه «الصلیف» حدیده اصابت کرد.

در ادامه این گزارش آمده است: «به نظر می رسد که این حملات به غیرنظامیان و مراکز غیرنظامی آسیب وارد کرده است. نقض گسترده قوانین جنگی که عمدا یا از روی سهل انگاری انجام شود، جنایت جنگی محسوب می شود».

دیده بان حقوق بشر در این گزارش همچنین اعلام کرد که تصاویر ماهواره‌ای تجزیه و تحلیل شده نشان می‌دهد که مخازن نفت دست‌کم به مدت سه روز در حال سوختن بوده‌اند که نگرانی‌هایی را برای محیط ‌زیست به همراه داشته است.

هنوز هیچ اظهارنظری از سوی وزارت امور خارجه اسرائیل در این باره منتشر نشده است.

رژیم صهیونیستی در ۲۰ جولای مدعی شد که جنگنده هایش اهداف نظامی یمن در نزدیکی حدیده را هدف قرار دادند. 

این حمله تأسیسات نفتی و یک نیروگاه را هدف قرار داد که طبق اعلام دیده بان حقوق بشر طی آن دست‌کم شش تن کشته و ۸۰ نفر زخمی شدند.


نظر شما :