ابراز خوشبینی نتانیاهو از مذاکرات آتش‌بس غزه

۲۸ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۱:۳۴ کد : ۲۰۲۷۷۷۵ سرخط اخبار

دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای نسبت به روند مذاکرات آتش‌بس غزه ابراز خوشبینی کرد.

به گزارش بامداد یکشنبه ایرنا از خبرگزاری سما فلسطین، دفتر نتانیاهو درباره آخرین وضعیت مذاکرات آتش بس در غزه مدعی شد که تیم مذاکره کننده این رژیم نسبت به روند مذاکرات خوش‌بینی محتاطانه‌ای دارد.

دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی افزوده است: امیدواریم فشار زیاد به حماس از سوی آمریکا و واسطه‌ها باعث شود که این جنبش از رد پیشنهاد آمریکا صرف نظر کند.

کشورهای قطر، مصر و آمریکا به عنوان میانجی‌های مذاکرات آتش بس روز جمعه در بیانیه‌ای مشترک، پایان این مذاکرات را در پایتخت قطر اعلام کردند.

در بیانیه مشترک کشورهای قطر، مصر و آمریکا آمده است که مقامات بلندپایه سه کشور به عنوان میانجی، با هدف دستیابی به توافق برای آتش بس در نوار غزه و آزادی اسیران، در گفت وگوهای فشرده‌ای شرکت کردند و این گفت وگوها در فضایی جدی و سازنده برگزار شد.

به گزارش ایرنا، با گذشت بیش از ۱۰ ماه از عملیات طوفان الاقصی و اسارت شماری از صهیونیست‌ها به دست مقاومت فلسطین در نوار غزه، این رژیم با وجود تجاوز گسترده به این منطقه نه تنها نتوانسته اسرای مذکور را آزاد کند، بلکه شمار زیادی از آنها در حملات هوایی و توپخانه‌ای این رژیم به مناطق مختلف نوار غزه، کشته شده‌اند.

مخالفت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با آتش بس در نوار غزه، امکان دستیابی به توافق برای آزادی اسرای صهیونیست در مقابل آزادی اسرای فلسطینی از زندان‌های این رژیم را سلب کرده است و شماری از اسرای صهیونیست بر اثر بمباران وحشیانه مناطق مختلف نوار غزه توسط رژیم تل آویو کشته شده‌اند.

این امر باعث اعتراض گسترده خانواده‌های این اسرا در سرزمین‌های اشغالی شده است. در حالی که آنها خواستار توافق با حماس برای آزادی اسرای صهیونیست هستند، بنیامین نتانیاهو که از محاکمه به اتهام فساد پس از پایان جنگ اطمینان دارد بر سر هرگونه توافقی در این باره مانع تراشی می‌کند.


نظر شما :