مسدودسازی حساب‌های ادعایی وابسته به ایران توسط «اوپن ای‌آی»

۲۷ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۴:۴۱ کد : ۲۰۲۷۷۵۲ سرخط اخبار

شرکت هوش مصنوعی «اوپن ای آی» (OpenAI) از مسدودسازی حساب‌هایی خبر داد که این شرکت‌ مدعی است وابسته به ایران هستند و اطلاعات نادرست در مورد انتخابات آمریکا منتشر می‌کردند.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، بر اساس ادعای این شرکت، یک گروه در عملیاتی با نام طوفان 2035 ، با استفاده از فناوری چت جی بی تی، محتواهایی با تمرکز بر موضوعات کلیدی همچون انتخابات آمریکا، جنگ غزه و حضور ورزشکاران اسرائیلی در بازی های المپیک تولید کرده است. این شرکت که مدعی است این گروه ایرانی است گفت که این محتواها سپس از طریق حساب های موجود در رسانه های اجتماعی و وب سایت ها، به اشتراک گذاشته می شد.

تحقیقات انجام شده توسط مایکروسافت نشان می دهد که از فناوری هوش مصنوعی چت جی بی تی برای تولید و انتشار مقالات بلند و نظرات کوتاه تر در رسانه‌های اجتماعی در مورد این موضوعات، استفاده شده است.

شرکت اوپن ای آی اعلام کرد که به نظر نمی رسد، این عملیات مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته باشد. اکثر پست های شناسایی شده در رسانه های اجتماعی در این مورد توسط این گروه، لایک نشده و یا نظری درباره آن منتشر نشده و یا به اشتراک گذاشته نشده و این شرکت هیچ نشانه‌ای از مقالات منتشر شده در وب که در سراسر رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده باشد، ندیده است.

این شرکت تصریح کرد: فعالیت این حساب ها مسدود شده و ما همچنان به ارزیابی فعالیت هایی برای اقداماتی در آینده به منظور نقض سیاست های شرکت ادامه می دهیم.

این شرکت پیشتر در ماه مه نیز اعلام کرده بود 5 عملیات نفوذ پنهان را که در آنها تلاش می شده از فناوری هوش مصنوعی این شرکت برای فعالیت های فریبنده در سراسر محیط اینترنت استفاده شود، مختل کرده است.

این بیانیه پس از آن منتشر شد که وب سایت پولیتیکو گزارش داد که ایمیل هایی را در ماه جولای از سوی منبعی ناشناس دریافت کرده که حاوی اسناد معتبری از درون ستاد انتخاباتی ترامپ است.

استیون چانگ، سخنگوی کمپین ترامپ در بیانیه‌ای گفت: این اسناد به صورت غیرقانونی توسط منابع خارجی دشمن ایالات متحده به سرقت رفته است. منابعی که قصد دخالت در انتخابات ریاست جمهوری 2024 را دارند و به دنبال القای هرج و مرج در فرآیند دموکراسی ما هستند.

کمپین ترامپ به گزارش منتشر شده از سوی متخصصان مایکروسافت اشاره کرد که در آن ادعا شده هکرهایی که مدعی هستند مرتبط با ایران بودند، تلاش کردند تا به حساب کاربری یک مقام عالی رتبه در یک کمپین ریاست جمهوری در ماه ژوئن نفوذ کنند.

همچنین هکرها کنترل حسابی متعلق به یک مشاور سیاسی سابق را در دست گرفته و از آن برای هدف قراردادن این مقام استفاده کردند. در این گزارش جزئیات بیشتری درباره هویت اهداف منتشر نشده است.

این ادعاهای ضدایرانی در شرایطی است که در همان زمان نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل در ایمیلی اعلام کرد دولت ایران هیچ تمایل یا انگیزه‌ای برای دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ندارد.

این نمایندگی در واکنش به طرح این اتهامات از سوی کمپین ترامپ افزود: ما هیچ ارتباطی با چنین گزارش هایی نداریم.

همچنین نمایندگی ایران در سازمان ملل در واکنش به گزارش مایکروسافت به رویترز گفت: توانایی های سایبری ایران دفاعی است و متنسب با تهدیداتی است که با آن مواجه شود و ایران هیچ طرحی برای انجام حملات سایبری ندارد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 5 نوامبر 2024(15 آبان) برگزار می شود کامالا هریس و دونالد ترامپ در رقابت تنگاتنگی با یکدیگر قرار دارند.


نظر شما :