سفر نخست‌وزیر ازبکستان در راس هیئت عالی‌رتبه به کابل

۲۷ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۴:۴۰ کد : ۲۰۲۷۷۵۰ سرخط اخبار

نخست‌وزیر ازبکستان برای نشست با مقامات افغانستان و افتتاح نمایشگاه محصولات و تولیدات ازبکستان در راس هیئتی وارد کابل شد.
به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبدالله عارف‌اف» نخست‌وزیر ازبکستان در رأس یک هیئت عالی‌رتبه امروز (شنبه 27 مرداد) برای نشست با مقامات افغانستان و افتتاح نمایشگاه محصولات و تولیدات ازبکستان وارد کابل شد.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط وزارت صنعت و تجارت حکومت طالبان، نخست‌وزیر ازبکستان در فرودگاه کابل مورد استقبال «عبدالسلام حنفی» معاون اداری نخست‌وزیر و «نورالدین عزیزی» وزیر صنعت و تجارت و «احمدالله زاهد» معاون وزارت صنعت و تجارت حکومت طالبان قرار گرفت.

این اطلاعیه می‌افزاید: هدف از سفر عارف‌اف به کابل اشتراک در نشست دوجانبه، تواصل تجاری میان افغانستان و ازبکستان و افتتاح نمایشگاه محصولات و تولیدات کشور ازبکستان در کابل است.

پیش از این نیز وزیر سرمایه‌گذاری ازبکستان در دیدار با وزیر صنعت و تجارت حکومت طالبان درباره تعرفه ترجیحی روی اقلام‌ صادراتی مشخص دو کشور، سرمایه‌گذاری در مرکز تجارت بین‌المللی ترمذ ازبکستان، ایجاد خانه‌های تجاری دوکشور در خاک یکدیگر، توافقنامه‌های ترانزیتی سه‌جانبه میان افغانستان - ازبکستان - قزاقستان، افغانستان و ایجاد کمیسیون اقتصادی و کمیته‌های فرعی فنی گفتگو کرده بودند.


نظر شما :