دست رد انگلیس به ماجراجویی اسرائیل علیه ایران

۲۷ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۴:۳۹ کد : ۲۰۲۷۷۴۸ سرخط اخبار

یک سخنگوی وزارت امور خارجه انگلیس با تاکید بر اینکه تشدید تنش در منطقه غرب آسیا به سود هیچ کشوری نیست، انتظار رژیم صهیونیستی برای حمایت غرب از تجاوزگری تل‌آویو علیه ایران را مردود اعلام کرد.

این سخنگو که طبق رویه‌های سیاسی تعریف شده در انگلیس خواست نامش فاش نشود، روز شنبه به خبرنگار ایرنا در لندن گفت:‌ «ما همگام با متحدان خود برای کاهش تنش‌ها تلاش می‌کنیم و از همه طرف‌ها می خواهیم که از تداوم چرخه مخرب خشونت تلافی‌جویانه خودداری کنند.»

او این اظهارات پس از آن بیان کرد که یسرائیل کاتس طبق نسخه عبری بیانیه وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی، روز جمعه در دیدار با استفان سژورنه و دیوید لمی وزرای امور خارجه فرانسه و انگلیس در فلسطین اشغالی ادعا کرد: اسرائیل از فرانسه و بریتانیا انتظار دارد که علناً به ایران توضیح دهند حمله به اسرائیل غیرقابل قبول است و اگر ایران حمله کند، ائتلاف به رهبری آمریکا نه تنها به اسرائیل در دفاع از خود ملحق می‌شود که در حمله به اهداف مهم در ایران می‌پیوندد.

این درحالیست که گفته می‌شود در جریان این ملاقات صحبتی درباره حمله علیه ایران نشده است. «تایمز او اسرائیل» هم گزارش داد که لحن نسخه انگلیسی بیانیه رژیم صهیونیستی درباره محتوای دیدار کاتس با دیپلمات‌های ارشد انگلیس و فرانسه، ملایم‌تر تنظیم و جمله در مورد اقدام تلافی‌جویانه رژیم صهیونیستی علیه ایران حذف شده است.

در همین پیوند سخنگوی دستگاه دیپلماسی انگلیس به خبرنگار ایرنا گفت: «هیچ کشور یا ملتی از تشدید تنش در خاورمیانه سودی نخواهد برد.»

بر اساس این گزارش، اضطراب و آشفتگی روانی رژیم اسرائیل از پاسخ حتمی ایران و مقاومت اسلامی لبنان به ترور شهید اسماعیل هنیه روز به روز در حال افزایش است. رسانه‌های صهیونیستی اعتراف کرده‌اند که بعد از ترور شهید هنیه نوعی انتظار همراه با ترس و وحشت صهیونیست‌ها را در برگرفته است و آنها هر لحظه منتظر پاسخ به این عملیات ترور هستند.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و مذاکره کننده این جنبش برای توافق آتش بس، بامداد چهارشنبه ۱۰ مرداد که برای حضور در مراسم تحلیف ریاست جمهوری دکتر مسعود پزشکیان به تهران آمده بود، به شهادت رسید.

مسعود پزشکیان رئیس‌جمهوری در پیامی در واکنش به شهادت هنیه گفت: جمهوری اسلامی ایران در پاسداری از تمامیت ارضی و حاکمیت ملی و عزت و اعتبار خود کوتاهی نخواهد کرد و رژیم صهیونیستی به زودی نتایج اقدام بزدلانه و تروریستی خود را خواهد دید.

بر اساس گزارش‌ها، سرویس‌های اطلاعات رژیم صهیونیستی تلاش می‌کنند تا با کمک متحدان خود نوع، هدف و زمان انجام حمله را به دست آورند. یک فرمانده پیشین ارتش رژیم صهیونیستی نیز رایزنی گسترده کشورها با ایران و سفرهای دیپلماتیک آنها به منطقه؛ پس از تاکید تهران بر گرفتن انتقام ترور شهید هنیه را بیانگر قدرت جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: اسرائیل در انتظار این پاسخ روزهای سختی را می‌گذراند.


( ۱ )

نظر شما :