باقری در گفت‌وگو با وزیر خارجهٔ ایتالیا: ایران بر حق ذاتیِ خود برای اقدام متقابل علیه اسرائیل تأکید دارد

۲۳ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۴:۰۹ کد : ۲۰۲۷۷۰۰ سرخط اخبار

فارس: آنتونیو تایانی وزیر امور خارجه ایتالیا در تماس تلفنی با علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه درباره مناسبات دوجانبه و مسائل منطقه‌ای به گفت‌وگو و تبادل نظر پرداخت.

سرپرست وزارت امور خارجه در این گفت‌وگو با اشاره به پیشینه روابط ایران و ایتالیا، تداوم گفت‌وگوها را در مسیر تقویت همکاری‌های دوجانبه و در عرصه‌های مختلف مورد علاقه مهم ارزیابی کرد.

باقری با اشاره به تداوم ۱۰ ماهه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و گسترش دامنه جنگ به سایر کشورهای منطقه، نسبت به رویکرد توأم با مانع‌تراشی و کارشکنی این رژیم در روند توقف جنایت و نسل‌کشی در غزه ابراز بدبینی کرد و افزود: تهاجم رژیم اسرائیل به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق، حمله ناجوانمردانه به یک منطقه مسکونی در بیروت و در ادامه، تجاوز ترور مهمان رسمی جمهوری اسلامی ایران، مصادیق بارزی از تلاش صهیونیست‌ها برای گسترش دامنه جنگ به سایر کشورهای منطقه است.

این دیپلمات ارشد ایرانی اضافه کرد: اقدامات متجاوزانه اخیر، نقض آشکار حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه، لبنان و جمهوری اسلامی ایران است و جمهوری اسلامی ایران همزمان با تداوم تلاش‌ها برای توقف تجاوز به غزه، بر حق ذاتی و مشروع خود برای انجام اقدام متقابل تأکید دارد.

آنتونیو تایانی وزیر امور خارجه ایتالیا نیز با اشاره به اهمیت تقویت روابط دوجانبه و تداوم گفت‌وگوها در عرصه‌های مختلف به خصوص در ارتباط با‌ مسائل و تحولات منطقه، بر ضرورت پیشبرد ابتکارعمل جدید توافق شده‌ از سوی مصر، قطر و آمریکا برای تحقق هر چه سریع‌تر آتش‌بس در غزه تأکید کرد.

تایانی ضمن ابراز نگرانی از افزایش تنش‌ها در منطقه گفت: ایتالیا خواستار خویشتنداری همه طرف‌ها برای کمک‌ به توقف جنگ و تحقق آتش‌بس در غزه است.


نظر شما :