عراقچی:تابع قانون اقدام راهبردی‌ام/عضو باندنیویورکی‌ها نیستم

۲۲ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۲:۲۱ کد : ۲۰۲۷۶۸۲ سرخط اخبار

وزیر پیشنهادی امور خارجه در جلسه بررسی برنامه‌هایش در کمیسیون امنیت ملی تاکید کرد که جهان‌بینی من همان جهان‌بینی دوران خدمتم در سپاه است و تغییر نکرده و بنده جزو باند نیویورکی‌ها نیستم.

ابراهیم رضایی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، در تشریح جلسه صبح امروز (دوشنبه) این کمیسیون با وزیر پیشنهادی امور خارجه اظهار داشت: آقای عراقچی در ابتدا این جلسه ابتدا رزومه‌ای از سوابق و زندگی‌نامه خود را شرح داد و سپس اشاره‌ای به برنامه‌ها و دیدگاه‌های خود کردند و پس از آن به سوالات اعضای کمیسیون پاسخ دادند. 

وی افزود:‌ آقای عراقچی در این جلسه تاکید داشت که مصوبه مجلس در حوزه سیاست‌ خارجی لازم الاجرا است و استثنایی برای هیچ یک از این مصوبات قائل نیستیم و وزارت خارجه تابع سیاست‌ها و دستورالعمل‌های مسئولان عالی کشور است و ما مجری سیاست‌های ابلاغی هستیم. 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی خاطرنشان کرد: آقای عراقچی همچنین تاکید کرد که 3 ماموریت اصلی سیاست‌ خارجی ابتدا تامین منافع ملی و افزایش ثروت ملی، دوم تحکیم امنیت ملی و ارتقای قدرت کشور و سوم حفظ عزت و تقویت حیثیت و منزلت کشور است. 

رضایی گفت: وزیر پیشنهادی امور خارجه ماموریت اصلی این وزارتخانه را تولید و افزایش ثروت و قدرت کشور عنوان کرد و گفت که یکی از برنامه‌های وزارت خارجه در دولت چهاردهم ارتقای دیپلماسی کشور در حوزه سیاست خارجی است.

وی ادامه داد: همچنین آقای عراقچی ضمن تمجید از سیاست همسایگی دولت شهید رئیسی تاکید کرد که در دولت چهاردهم راه شهید رئیسی و امیرعبداللهیان در روابط با کشورهای همسایه تداوم پیدا می‌کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خاطرنشان کرد: آقای عراقچی در این جلسه با تاکید بر اینکه هیچ تفاوتی بین میدان و دیپلماسی وجود ندارد، عنوان کرد که  این دو باید با هم به یک دستاورد برسند. زیرا دیپلماسی بدون میدان هیچ توان و قدرتی ندارند. 

وی افزود: آقای عراقچی همچنین تاکید کرد که جهان‌بینی من همان جهان‌بینی دوران خدمتم در سپاه است و تغییر نکرده و بنده جزو باند نیویورکی‌ها نیستم.

رضایی خاطرنشان کرد: آقای عراقچی در ادامه این جلسه با بیان اینکه قانون اقدام راهبردی مجلس شورای اسلامی لازم الاجرا است و ما باید به آن تبعیت کنیم، عنوان کرد که اگر مذاکرات شرافتمندانه رخ دهد طبق قانون راهبردی عمل خواهیم کرد و با قانون راهبردی می‌توان مذاکرات را پیش برد. 

رضایی در پایان بیان داشت که جلسه دیگری برای بررسی برنامه‌های آقای عراقچی با کمیسیون امنیت ملی در روزهای آینده برگزار خواهد شد. 


( ۱ )

نظر شما :