سخنگوی وزارت خارجه حمله اسرائیل به آوارگان مدرسه تابعین را محکوم کرد

۲۰ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۶:۰۶ کد : ۲۰۲۷۶۲۹ سرخط اخبار

ایسنا: سخنگوی وزارت امور خارجه حمله صبح امروز اسرائیل علیه آوارگان فلسطینی ساکن در مدرسه تابعین در محله الدرج غزه را که در حال اقامه نماز صبح بودند و منجر به شهادت و زخمی شدن صدها تن از غیرنظامیان فلسطینی گردید، شدیدا محکوم کرد.

ناصرکنعانی این حمله را مصداق روشنی از ارتکاب همزمان جنایت نسل‌کُشی، جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت دانست.

کنعانی تاکید کرد: تداوم حملات جنون‌آمیز رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان فلسطینی و قتل‌عام وحشیانه زنان و کودکان و سالخوردگان به ویژه حمله شنیع امروز این رژیم به آوارگان فلسطینی ساکن در مدرسه تابعین، بار دیگر ثابت کرد که رژیم آپارتاید اسرائیل به هیچ یک از قوانین و مقررات حقوق بین‌الملل و اصول اخلاقی و انسانی پای‌بند نیست.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: تنها راه مقابله با این رژیم سفّاک، اقدام محکم و قاطع کشورهای اسلامی و آزادیخواه جهان در حمایت عملی از ملت فلسطین و مبارزات و مقاومت مشروع این ملت علیه اشغالگری و تجاوز است.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با تاکید بر اینکه جنایت واقع شده در مدرسه تابعین، نمونه بارز و آشکار تهدید صلح و امنیت بین‌المللی است، خواستار اقدام فوری و موثر شورای امنیت سازمان ملل بر اساس فصل هفتم منشور ملل متحد برای مهار  و توقف جنایات بی حد و حصر این رژیم کودک‌کُش گردید.

کنعانی با اشاره به مسئولیت جامعه بین‌المللی در لزوم پیشگیری و مقابله با جنایات رژیم اسراییل  تاکید کرد: کشورها و سازمانهای بین المللی  بویژه اعضای شورای امنیت و سایر نهادهای بین المللی ازجمله دیوان بین المللی کیفری و دادستان آن،  یک بار دیگر در برابر آزمونی اخلاقی و انسانی و نیز مسئولیتی بین‌المللی قرار گرفته‌اند و باید آمرین و عاملین نسل‌کُشی و آپارتاید، یعنی مقامات  رژیم خونریز اسرائیل را در مقابل ارتکاب  جنایات و وحشیگریهای گسترده پاسخگو نمایند.


( ۱ )

نظر شما :