رایزنی آستین و گالانت درباره تحرکات آمریکا برای دفاع از رژیم صهیونیستی

۱۹ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۱:۵۹ کد : ۲۰۲۷۶۰۶ سرخط اخبار

وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد، در تماس با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره تحرکات واشنگتن در غرب آسیا برای دفاع از این رژیم در برابر حملات احتمالی از سوی ایران و حزب‌الله رایزنی کرده است.

به گزارش ایسنا، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا در حساب کاربری خود در ایکس نوشت، روز پنجشنبه در تماس تلفنی با «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره تحرکات آمریکا در منطقه برای دفاع از رژیم صهیونیستی و آتش‌بس در غزه رایزنی کرده است.

آستین در پستی نوشت: «جنگنده‌های اف- ۲۲ رپتور آمریکا که وارد منطقه شده‌اند، یکی از تلاش‌های بسیار برای بازدارندگی و دفاع از اسرائیل و حفاظت از نیروهای آمریکایی در منطقه است.»

وی افزود: من در این تماس همچنین بر اهمیت امضای توافق آتش‌بس در غزه که منجر به آزادی گروگان‌ها می‌شود تاکید کردم.

وزیر دفاع آمریکا در حالی دم از دفاع از رژیم صهیونیستی در برابر حملات احتمالی از سوی ایران و حزب‌الله و بازدارندگی حمله می‌زند که کشورش نه تنها ترور «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در خاک ایران و نیز ترور «فواد شکر» فرمانده نظامی ارشد حزب‌الله لبنان در حمله هوایی صهیونیست‌ها به بیروت از سوی رژیم صهیونیستی را محکوم نکرد، بلکه آمریکا یکی از حامیان اصلی این تجاوزات بوده است.

همچنین، روز پنجشنبه یک مقام ارشد در دولت آمریکا مدعی شد، هرگونه حمله از سوی ایران با «پیامدهای سنگینی» مواجه خواهد شد و به منزله تشدید تنشی است که می‌تواند هرگونه امیدی برای آتش‌بس در درگیری‌های غزه را از بین ببرد.


( ۱ )

نظر شما :