دیدار فرمانده نیروی هوایی و پدافند هوایی بلاروس با سرلشکر موسوی

۱۷ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۴:۲۹ کد : ۲۰۲۷۵۸۱ سرخط اخبار

سرلشکر لوکانوویچ با حضور در ستاد فرماندهی ارتش، با امیر سرلشکر عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از ارتش، سرلشکر آندری یولانوویچ لوکانوویچ فرمانده نیروی هوایی و پدافند هوایی جمهوری بلاروس، با حضور در ستاد فرماندهی کل ارتش، با امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیر سرلشکر موسوی در این دیدار، دو کشور ایران و بلاروس را دارای تهدیدات و منافع مشترک، تحت تحریم‌های ظالمانه آمریکا و غرب و دارای استقلال و عدم وابستگی دانست.

وی ضمن قدردانی از موضع جوانمردانه و حاکی از استقلال بلاروس در موضوع ترور شهید اسماعیل هنیه، اظهار داشت: بلاروس دارای موقعیت راهبردی ویژه و سد محکمی در برابر گسترش ناتو است؛ ما و کشورهای منطقه نیز با گسترش ناتو مخالف هستیم.

فرمانده کل ارتش با اشاره به تحریم های یکجانبه استکبار جهانی علیه کشورمان از بدو پیروزی انقلاب اسلامی، افزود: ما سعی کردیم از این تهدید نهایت بهره را ببریم و دفاع از کشورمان را وابسته به قدرت‌های بیرونی نکنیم.

وی خاطرنشان کرد: البته مطمئن هستیم شرایط مشابه در کشور جمهوری بلاروس نیز وجود دارد. مردم، دولت و ارتش بلاروس نیز تحت تحریم قرار دارند؛ ولی می‌دانیم که آنها نیز ابتکارات و روش‌های مختص به خود را برای برون رفت از شرایط موجود و مقابله با نفوذ ناتو و رویکرد یکجانبه گرایی آمریکا دارند.

سرلشکر موسوی تاکید کرد: اراده مقامات سیاسی، نظامی و دفاعی دو کشور بر توسعه و تعمیق همکاری‌هاست و نمونه بارز آن سفر رییس جمهور بلاروس آقای لوکاشنکو به ایران و دیدار با شهید رییسی عزیز بود که پایه گذار روابط و کمیسیون های مشترک شد.

وی با بیان اینکه من عقیده دارم که یکی از وظایف اصلی کمیسیون‌های دو کشور، پیدا کردن راهکار مناسب برای مقابله با یکجانبه گرایی آمریکاست، گفت: نیروهای مسلح ما تجربیات ارزشمندی از دوران دفاع مقدس که به تنهایی در برابر قدرت‌های جهانی ایستادگی کرد و نیز مبارزه با تروریسم و رسیدن به خودکفایی و استقلال دارند. می‌دانیم که جمهوری بلاروس نیز تجربیات گران‌بهایی دارد مخصوصا در جنگ اوکراین که تبادل تجربیات باعث تقویت طرفین خواهد شد.

خواهان گسترش و تعمیق روابط نظامی با ایران هستیم

فرمانده نیروی هوایی و پدافند جمهوری بلاروس نیز در این دیدار، جمهوری اسلامی ایران را کشوری زیبا، تاریخی با فرهنگ غنی و مردم بسیار مهمان‌نواز دانست.

وی گفت: ما هم خواهان گسترش و تعمیق روابط نظامی و تبادل و بهره‌مندی از تجارب ارزشمند جمهوری اسلامی ایران هستیم.

فرمانده نیروی هوایی و پدافند هوایی بلاروس، افزود: ما با یک جانبه گرایی آمریکا و گسترش ناتو مخالف هستیم.

سرلشکر لوکانوویچ با اشاره به توانمندی پدافندی کشورمان در دفاع از تهدیدات دشمنان علیه ایران، از فرمانده کل ارتش برای سفر به بلاروس و بازدید از توانمندی های این کشور دعوت کرد.


نظر شما :