تأکید شی جین پینگ بر حفظ میراث فرهنگی و طبیعی چین

۱۶ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۸:۰۷ کد : ۲۰۲۷۵۵۹ سرخط اخبار

دیپلماسی ایرانی: به گزارش بخش خاورمیانه رادیو و تلویزیون چین CMG شی جین پینگ رئیس جمهور چین خواستار تلاش های بیشتر برای حفظ گنجینه های فرهنگی و طبیعی کشور و تجدید شکوه آنها در عصر جدید شد.
دبیر کل کمیته مرکزی حزب کمونیست و رئیس کمیسیون نظامی مرکزی چین،  دستور العمل‌ خود برای تقویت نگهداری، حفظ و استفاده از میراث فرهنگی و طبیعی را بیان کرد.
این دستورالعمل‌ پس از ثبت یک میراث فرهنگی و دو میراث طبیعی چین در فهرست میراث جهانی توسط سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) در ژوئیه 2024 از سوی او صادر شد.
در حالی که یونسکو در چهل و ششمین نشست کمیته میراث جهانی خود در شهر دهلی نو با قرار دادن کتیبه محور مرکزی پکن در فهرست میراث جهانی خود آن را «یک مجموعه بنای نمایانگر نظم ایده آل پایتخت چین» خواند، قرار است صحرای «بداین جاران» با برج های ماسه و دریاچه‌های خود و پناهگاه های پرندگان مهاجر در امتداد ساحل دریای زرد و خلیج بوهای چین نیز (در مرحله دوم) وارد فهرست میراث جهانی این سازمان شوند.
رئیس جمهور شی جین پینگ گفت که قرار گرفتن این میراث در فهرست یونسکو بر مدرنیزاسیون چین و نقش آن در پیشرفت مادی، فرهنگی، اخلاقی و هماهنگی بین انسان و طبیعت تأثیر مثبت دارد و همچنین خاطرنشان کرد که این باعث درخشان‌‎تر شدن تمدن‌های جهانی می‌شود.
شی جین پینگ خواستار تلاش در جهت استفاده از فرصت قرار گرفتن این موارد در فهرست میراث جهانی یونسکو برای تقویت بیشتر حفاظت جامع و سیستماتیک از میراث فرهنگی و طبیعی و استفاده مناسب از آنها برای پاسخگویی بهتر به نیازهای مردم شد.
وی همچنین بر افزایش تبادلات بین المللی و همکاری در این زمینه و تلاش برای مشارکت بیشتر در امور مربوط به ابتکار تمدن جهانی و ساختن جامعه ای با سرنوشت مشترک برای بشریت تأکید کرد.
در حال حاضر، چین در مجموع 59 مورد از فهرست میراث جهانی را در خود جای داده است.


نظر شما :