تأکید پزشکیان بر سامان‌دادن مبادلات مرزی علیه تحریم‌ها

۱۶ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۷:۲۷ کد : ۲۰۲۷۵۴۹ سرخط اخبار

رئیس‌جمهور در دیدار نمایندگان اهل‌سنت مجلس شورای اسلامی گفت: باور ما این است که سامان‌دادن مبادلات مرزی و استفاده از مرز به‌عنوان یک فرصت یکی از راه‌های مؤثر برون‌رفت و بی‌اثرکردن تحریم‌ها علیه کشور است.
به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور پیش‌ازظهر امروز سه‌شنبه در دیدار نمایندگان اهل‌تسنن در مجلس

شورای اسلامی، انسجام، وحدت و هم‌افزایی همه ظرفیت‌ها را لازمه حکمرانی مطلوب و پیشبرد امور کشور دانست و با تأکید بر اهمیت هماهنگی با رهبر معظم انقلاب اسلامی و دیگر ارکان نظام، تلاش برای اصلاح و ارتقای کارآمدی برنامه‌ها و اسناد بالادستی را اولویت دولت چهاردهم دانست.

وی ناکارآمدی و شایسته‌محور نبودن را از معضلات ساختار نظام اداری کشور برشمرد و اظهار داشت: راه‌حل غلبه بر این مشکل در وهله اول تلاش برای ایجاد انسجام، همدلی و وحدت و در مرحله بعد ارتقای کارآمدی نظام اداره کشور با روش‌های علمی و تجربه‌شده است.
رئیس‌جمهور با اشاره به انبوه نظرات متفاوت، مختلف و حتی متضادی که از طیف‌های مختلف کشور به وی ارجاع می‌شود، گفت: در مورد رسیدگی به مسائل کشور بنای ما بر مشورت و استفاده از نظر جمعی کارشناسان و نخبگان هر حوزه است و در چینش کابینه نیز در وهله اول افرادی را که قائل به انسجام و هم‌افزایی در بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های کشور هستند، در اولویت قرار داده‌ایم و در مرحله بعد از نظر جمعی شورای راهبری تمکین خواهم کرد، چرا که معتقد به مشورت و بهره‌گیری از نظر جمعی هستم.

پزشکیان یکی از دلایل عدم‌تحقق مطلوب اهداف اسناد بالادستی کشور از جمله سند چشم‌انداز را عدم‌توجه کافی به ایجاد وفاق و انسجام در بدنه اجرایی و اداره کشور بر محور اهداف کلان ملی و نادیده گرفته‌شدن تکالیف این اسناد میان دعواهای سیاسی عنوان کرد و گفت: تلاش داریم با گزینش افراد دارای تخصص، توانمند و سوابق مرتبط، در مسیر رفع مشکلات و پیشرفت کشور و بر محور اهداف کلان کشور حرکت کنیم.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ضرورت مسئله ساماندهی مبادلات مرزی، به‌عنوان یکی از محورهای اصلی سخنان مطرح‌شده در این جلسه از سوی حاضران اظهار داشت: باور ما این است که سامان دادن مبادلات مرزی و استفاده از مرز به‌عنوان یک فرصت یکی از راه‌های مؤثر برون‌رفت و بی‌اثرکردن تحریم‌ها علیه کشور است.

در این جلسه همچنین 18 نفر از نمایندگان مناطق اهل‌تسنن در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه نوع گفتمان و شخصیت رئیس جمهور، امید و دلگرمی را در جامعه افزایش داده است، به طرح و تشریح مهمترین دغدغه‌ها و مسائل حوزه‌های انتخابیه خود پرداختند.

اهمیت بهره‌گیری از افراد توانمند و متخصص فارغ از عقاید، قومیت و مذهب، لحاظ کردن نظرات نخبگان و افراد بومی و به‌کارگیری آنان در اداره کشور در مناطق مختلف، ضرورت ساماندهی موضوع مهم مبادلات مرزی و فعالیت مرزنشینان در این زمینه به‌عنوان یکی از مهمترین راه‌های امرار معاش آنان، تسریع در اجرای طرح‌های زیربنایی استان سیستان و بلوچستان به‌ویژه طرح‌های توسعه بندر چابهار و در نظر گرفتن سهم مناسب برای این استان در طرح آب‌رسانی از دریای عمان و ایجاد بستر گفتگو و تفاهم بیشتر برای اقوام مختلف در کشور، مهمترین دغدغه‌ها و خواسته‌های مطرح‌شده در این نشست از پزشکیان بود.


نظر شما :