باقری در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر خارجهٔ بحرین: اقدام متقابل علیه شرارت‌های صهیونیست‌ها حق ایران است

۱۵ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۸:۲۱ کد : ۲۰۲۷۵۳۲ سرخط اخبار

فارس: عبداللطیف بن راشد الزیانی وزیر امور خارجه بحرین امروز (دوشنبه) ۱۵ مرداد ماه با علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه ایران تلفنی گفتگو کرد.

این نخستین گفت‌وگوی تلفنی باقری و وزیر خارجه بحرین پس از سفر اخیر وزیر خارجه بحرین به تهران برای شرکت در نشست مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیاست. عبداللطیف بن راشد الزیانی وزیر امور خارجه بحرین سوم تیر ماه و در حاشیه نوزدهمین نشست وزرای خارجه مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا ACD با علی باقری دیدار و گفتگو کرده بود.

سرپرست وزارت امور خارجه در این گفت‌وگوی تلفنی با اشاره به تداوم تجاوزات اسرائیل و جنایات علیه کودکان، زنان و تمامی مردم بی‌گناه غزه، بر ضرورت توقف رفتار شرورانه این رژیم در گسترش شعاع جنگ به پایتخت لبنان، یمن و به‌ویژه جنایت و گستاخی این رژیم در به شهادت رساندن اسماعیل هنیه در خاک جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

باقری هرگونه سکوت در برابر گسترش شرارت‌های اسرائیل را به ضرر ثبات منطقه دانست و افزود: سکوت در برابر اقدامات اخیر این رژیم، به نوعی پاداش دادن به آن‌ها تلقی می‌شود؛ بنابراین جمهوری اسلامی ایران بر اساس قواعد و رویه‌های بین‌المللی انجام اقدام متقابل را حق خود می‌داند.

عبداللطیف بن راشد الزیانی وزیر خارجه بحرین نیز در این تماس با تأکید بر موضع پادشاهی بحرین بر ضرورت آتش بس فوری در نوار غزه، حمایت از غیرنظامیان و تسهیل در ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم غیرنظامی را خواستار شد.


( ۱ )

نظر شما :