درخواست ایتالیا از ایران برای کمک به کاهش تنش در منطقه

۱۴ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۷:۱۵ کد : ۲۰۲۷۵۰۶ سرخط اخبار

ایسنا: دولت ایتالیا به نمایندگی از گروه هفت از ایران خواست تا از خود خویشتنداری نشان دهد و به کاهش تنش‌ها در منطقه کمک کند.

به گزارش ایسنا، وزارت امورخارجه ایتالیا در نامه‌ای که به محمدرضا صبوری، سفیر جمهوری اسلامی ایران در رم ابلاغ شده است از تهران خواست تا در شرایط افزایش تنش‌ها در منطقه غرب آسیا از خود خویشتنداری نشان دهد.

آنتونیو تایانی، وزیر امورخارجه ایتالیا این نامه را به نمایندگی از گروه هفت و از طریق دبیرکل این وزارت‌خانه به سفیر ایران منتقل کرده است تا اولین گام رسمی را در این زمینه بردارد.

دبیرکل وزارت امورخارجه ایتالیا در دیدار با صبوری که عصر روز شنبه انجام شد، درخواست از تهران را برای کمک به «قطع چرخه اقدامات نظامی که می‌تواند منجر به درگیری نظامی گسترده‌تر و فراگیر در سراسر منطقه شود»، ابلاغ کرد.

او گفت: برای ایتالیا مهم است که دولت جدید ایران به رهبری رئیس جمهور مسعود پزشکیان و همه نهادهای ایرانی مسیر گفت‌وگو با اروپا و همه کشورهای منطقه را دنبال کند. ایتالیا همیشه آماده هرگونه فعالیت سیاسی و دیپلماتیک خواهد بود.

بنابر گزارش وب‌سایت رسمی وزارت امورخارجه ایتالیا، در این نامه آمده است دولت ایتالیا به‌عنوان رئیس‌ دوره‌ای گروه هفت متعهد به انتقال درخواست‌ کشورهای عضو و همچنین طرف‌های منطقه به ایران برای خویشتنداری است.

همچنین در این نامه آمده است: آنتونیو تایانی، وزیر امورخارجه همچنین در چارچوب گروه هفت به اقدام دیپلماتیک برای کاهش تنش ادامه می‌دهد تا همچنان درخواست خود را برای گفت‌وگو و اعتدال به همه شرکای‌ منطقه‌ای‌مان برساند.


( ۱ )

نظر شما :