واعظی: صهیونیست‌ها دنبال سدکردن عادی‌سازی بین‌المللی برای ایران هستند

۱۴ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۷:۱۵ کد : ۲۰۲۷۵۰۵ سرخط اخبار

قائم مقام حزب اعتدال و توسعه، اظهار کرد:صهیونیست‌ها به دنبال سدکردن عادی‌سازی بین‌المللی برای ایران هستند.

محمود واعظی، قائم مقام حزب اعتدال و توسعه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در رابطه با اقدام احتمالی ایران نسبت به ترور شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، بیان کرد: اقدامات نتانیاهو نشان می‌دهد که وی در حال تقلای شدید برای حفظ قدرت است و بنا دارد به هر قیمت گزافی از باتلاقی که در غزه ساخته، نجات یابد.

وی ادامه داد: نخست وزیر رژیم صهیونیستی ۵ هدف نظامی-سیاسی راهبردی را مشخص نموده بود که ظرف یک هفته تا ۱۰ روز در غزه عملیاتی نماید. اما از تاریخ هدف گذاری تاکنون حدود ۸ ماه گذشته و به هیچیک از اهداف مدنظر نرسیده است. مضاف بر اینکه در جنگ پر تلفات غزه که نسل کشی خونخوارانه‌ای در تاریخ معاصر به شمار می‌رود، هیچ دستاوردی نصیب رژیم جنایتکار صهیونیستی نگردید، از منظر مسائل داخلی و فشار افکار عمومی مردم رژیم مزبور نیز به واسطه گروگان‌هایی که طرف فلسطینی گرفته شدیداً تحت فشار است.

قائم مقام حزب اعتدال و توسعه مشکلات نتانیاهو را محدود به امور داخل و در چارچوب سرزمین‌های اشغالی ندانست و افزود: علاوه بر مشکلاتی که نتانیاهو در اداره کلان رژیم صهیونیستی ایجاد کرده، در روابط خارجی با متحدین حداکثری خود از جمله آمریکا و اروپا نیز دچار مشکلات عدیده ای شده است. تلاش‌های مذبوحانه و جنایتکارانه تروریستی رژیم فاسد صهیونیستی که مکرراً و به جهت جنگ افروزی منطقه‌ای و گسترده علیه ملت ایران صورت می‌پذیرد به جهت سرپوش گذاشتن ضعف‌های بی‌شمار نتانیاهو و دولت متبوع اوست، تا افکار عمومی را به سمت جنگ و تشنج‌های خلاف امنیت جهانی منحرف سازد.

واعظی شیوه نتانیاهو را ایجاد فضای جنگی خواند و گفت: او با ایجاد فضای جنگی در صدد است تا بر جنایات پر تعداد خود سرپوش بگذارد و خلاف امنیت جهانی در راستای حفظ منافع شخصی چند صباح دیگر بر اریکه قدرت چنگ بزند. ضروری است تا مسئولین و کارگزاران کشور مراقب باشند تا واکنش بازدارنده بعدی در راستای عملیاتی سازی نقشه شوم و جنگ‌افروزانه صهیونیست‌ها نباشد. آنان به شدت درصدد هستند تا اقداماتی انجام دهند که جنگ اسرائیل و غزه به جنگ ایران و اسرائیل و نهایتاً جنگ ایران و آمریکا تبدیل شود و این همان استراتژی همیشگی صهیونیست‌هاست که هر زمان زمینه تحول و تغییرات سازنده در راستای توسعه ایران به وجود می‌آید با خرابکاری‌های تنش‌زا فضا را امنیتی نمایند و هرگونه عادی‌سازی بین‌المللی را برای ایران سد نمایند.

وی با تاکید بر رهنمودهای مدبرانه مقام معظم رهبری که توصیه‌هایی برای مقابله با رژیم صهیونیستی فرمودند، بیان کرد: باید مطابق با رهنمودهای مدبرانه رهبری به رژیم خونخوار و جنگ افروز صهیونیستی پاسخ بازدارنده، قاطع و درخور بدهیم و با عنایت به اینکه ایران، در هیچ زمانی بهانه‌ای برای جنگ به هیچ کشوری نمی‌دهد و به واسطه اینکه بنیان جنگ را نامشروع، خلاف حقوق بشر و ثبات جهانی می‌داند شروع کننده هیچ جنگی نیست، اما در دفاع از مرزهای خود با هیچ کشوری تعارف ندارد و به هر تعرضی شدیدترین پاسخ را خواهد داد.

واعظی افزود: مهم و ضروری است نسبت به اقدامات انتحاری که از سوی رژیم مجنون صهیونیستی صورت می‌گیرد از روش‌های خاص به ویژه فشارهای منطقه‌ای و ابزارهای دیپلماتیک، رسانه‌ای و بین‌المللی در جهت محکوم و منزوی نمودن رژیم صهیونیستی نهایت استفاده را ببریم. هر عکس‌العمل لازم، غیر قابل اجتناب و بازدارنده دیگری که به آنان درسی اساسی دهد که رفتارهای مخرب و از سر استیصالشان بی‌پاسخ نخواهد ماند، با مراقبت‌های لازم که بهانه‌ای به دست هیچ طرف مغرضی ندهیم عملیاتی شود مطلوب خواهد بود تا این رژیم فاسد و مجنون که به واسطه حمایت‌های حداکثری آمریکا و اروپا قلدرمآبانه تمامی قوانین بین‌المللی را زیر پا می‌گذارد سر جایش بنشیند.

قائم مقام حزب اعتدال و توسعه عملیات وعده صادق را پاسخ مناسبی به رژیم صهیونیستی دانست و گفت: عملیات «وعده صادق» که از سوی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به بهترین نحو عملیاتی شد، پاسخ بازدارنده قاطع و مناسبی بود تا به رژیم صهیونیستی، درسی اساسی دهیم تا بر سر جای خود بنشیند و همواره هوشمندی لازم را در پاسخ‌های نظامی-اطلاعاتی جاری و ساری سازیم. البته نه عکس‌العملی که رژیم صهیونیستی به دنبال آن است و برای آن هدف‌گذاری کرده است.


( ۱ )

نظر شما :