غریب‌آبادی: کشورها غربی از حقوق بشر دم می‌زنند اما آشکارا از نسل‌کشی در غزه حمایت می‌کنند

۱۴ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۷:۱۴ کد : ۲۰۲۷۵۰۴ سرخط اخبار

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه گفت: کشورهای غربی از حقوق بشر دم می‌زنند اما آشکارا از نسل‌کشی در غزه حمایت و دانشجویان معترض به این جنایت‌ها را سرکوب می‌کنند و مدعیان حقوق بشر از رئیس باند جنایتکار رژیم صهیونیستی تقدیر می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کاظم غریب‌آبادی معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران، در مراسم گرامیداشت سالروز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی و اعطای هشتمین دوره جایزه حقوق بشر اسلامی، ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدای خدمت و شهید سلیمانی به‌عنوان حامیان واقعی مردم فلسطین، شهادت اسماعیل هنیه را تسلیت گفت.

مدعیان حقوق بشر از رئیس باند جنایتکار رژیم صهیونیستی تقدیر می‌کنند

وی افزود: ابعاد مختلف حقوق بشر اسلامی، کرامت و آزادی انسانی مورد هجوم کشورهای غربی قرار گرفته است و این کشورها در حالی از حقوق بشر دم می‌زنند که آشکارا از نسل‌کشی در غزه حمایت و دانشجویان معترض به این جنایت‌ها را سرکوب می‌کنند؛ مدعیان حقوق بشر از رئیس باند جنایتکار رژیم صهیونیستی تقدیر می‌کنند.

غریب‌آبادی با بیان اینکه کشورهای غربی مزورانه در حال تحمیل الگوهای حقوق بشری خود به جهان هستند، عنوان کرد: تهدید علیه صلح و روابط دوستانه میان ملت‌ها و تشدید اسلام‌هراسی نتیجه چنین رویکردی است.

تحمیل تحریم‌های ظالمانه و حمایت از گروه‌های تروریستی،تهدیدی جهانی است

وی گفت: تحمیل تحریم‌های ظالمانه و حمایت از گروه‌های تروریستی از مهم‌ترین تهدیدهایی هستند که جهان را تهدید می‌کنند. جنایت‌های گسترده و مستمر رژیم صهیونیستی در غزه و رفح و حمایت همه‌جانبه کشورهای غربی از این رژیم و ناکامی سازمان‌های بین‌المللی باعث شده که صلح و امنیت به‌شدت به خطر بیفتد.

وحدت رمز پیروزی و اعتلای ملت‌های منطقه است

دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: وحدت رمز پیروزی و اعتلای ملت‌های منطقه است. وزیر امور خارجه شهید به دلیل حمایت از مردم فلسطین و اجرای دیپلماسی مقاومت مورد تکریم قرار می‌گیرد، همچنین سردار شهید زاهدی و اسدی، دیپلمات آزاده ایرانی نیز جزو تکریم‌شدگان این دوره از جوایز حقوق بشر اسلامی هستند.

کرامت انسانی عصر کنونی بیش از هر زمان دیگری درمعرض تهدید قرار گرفته است
وی تصریح کرد: مراسم بزرگداشت حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی امسال آیینه تمام نمای مظلومیت مردم فلسطین است. در مراسم امسال قرار بود از شهید والامقام رهبر شجاع و مجاهد برجسته اسماعیل هنیه به پاس سال ها مجاهدت و مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی و تقدیم بیش از ۸۰ شهید از خانواده خود در جهت حفظ آرمان های انقلابی و ضدصهیونیستی تجلیل شود اما پیش از برگزاری این مراسم طی یک عملیات تروریستی به دست رژیم جنایتکار صهیونیستی به درجه رفیع شهادت رسید. پاداشی که ارزشمند ترین تجلیل از مجاهدانی است که در راه خداوند و حفظ عزت و سربلندی اسلام و آزادی قدس شریف به جهاد برخواسته‌اند.   

غریب آبادی گفت: ۱۶ سال قبل روز ۱۴ مرداد ماه سالروز تصویب اعلامیه حقوق بشر اسلامی به ابتکار جمهوری اسلامی ایران از سوی سازمان همکاری‌های اسلامی به عنوان روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی تعیین شد. 

وی با بیان اینکه اعلامیه حقوق بشر اسلامی تصریح می‌کند که بر اساس شریعت اسلامی، حقوق بشر ناشی از کرامت و ارزش ذاتی انسان است و امت اسلامی رسالت جهانی دارد، گفت: اگرچه بشریت به مراحل پیشرفته‌ای در علوم مادی رسیده اما نیاز مبرم به ایمان و معنویت برای حفاظت از حقوق و تمدن خویش دارد و پر واضح است که به دلیل سیاست ها و مواضع غیراصولی کشورهای مدعی حقوق بشر کرامت انسانی عصر کنونی بیش از هر زمان دیگری درمعرض تهدید قرار گرفته است.


نظر شما :