تاکید تهران و دوحه بر ضرورت آتش بس فوری در غزه

۱۳ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۷:۲۵ کد : ۲۰۲۷۴۸۵ سرخط اخبار

معاون اول رئیس جمهور و امیر قطر بر دیدگاه‌های مشترک تهران و دوحه درخصوص مسائل منطقه‌ای بویژه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و ضرورت آتش بس فوری و شرافتمندانه در غزه تاکید کردند.

به گزارش حوزه دولت ایرنا، «محمدرضا عارف» که در اولین ماموریت خارجی در سِمت معاونت اول دولت چهاردهم صبح روز گذشته -جمعه ۱۲ مرداد ۱۴۰۳- به منظور شرکت در مراسم تشییع و خاکسپاری شهید حاج اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس به قطر سفر کرده بود، در دیدار با «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر ضمن تاکید بر دیدگاه‌های مشترک تهران-دوحه درخصوص مهمترین مسائل منطقه‌ای بویژه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و ضرورت آتش بس فوری و شرافتمندانه، پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران برای تشکیل اجلاس فوق العاده وزرای کشورهای سازمان همکاری اسلامی را بررسی کردند.

به گزارش ایرنا، معاون اول رئیس جمهور روز گذشته به منظور شرکت در مراسم تشییع پیکر شهید هنیه به دوحه پایتخت قطر سفر کرد.

عارف پیش از عزیمت به قطر در جمع خبرنگاران با تاکید براینکه پیام مردم و انقلاب ما همبستگی با مردم مظلوم و مقاوم فلسطین و همچنین آرمان‌های دنیای اسلام در ارتباط با آزادسازی قدس عزیز است، ابراز امیدواری کرد که جریان مقاومت تا رسیدن به هدف عالی امت اسلامی و آزادی قدس شریف ادامه پیدا کند و حکومت، دولت و مردم جمهوری اسلامی کماکان در همان مسیر در خدمت مردم عزیز فلسطین باشند.

معاون اول رئیس‌جمهور پس از ورود به دوحه پایتخت قطر مورد استقبال مقامات ارشد این کشور قرار گرفت و سپس با حضور در مسجد جامع شهر دوحه به همراه مقامات عالیرتبه منطقه ای و مردم در مراسم نماز جمعه و اقامه نماز بر پیکر و تشییع شهید اسماعیل هنیه شرکت کرد.

در مراسم تشییع پیکر شهید هنیه که با حضور ده ها هزار نفر از نمازگزاران و بعد از نماز جمعه در مسجد جامع دوحه برگزار شد، معاون اول رئیس جمهور به همراه مسئولان‌ قطر و رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین و هیئت‌های رسمی ایران، ترکیه و کشورهای عربی بر پیکر شهید اسماعیل هنیه به امامت خلیل الحیه، از رهبران مقاومت حماس نماز اقامه کردند.

پس از مراسم تشییع، معاون اول رئیس جمهور جهت مراسم خاکسپاری پیکر شهید هنیه راهی منطقه «لوسیل» در نزدیکی دوحه شد تا در مراسم خاکسپاری این شهید مقاومت شرکت کند.


( ۱ )

نظر شما :