واکنش ایران به گزارش نیویورک تایمز از ترور شهید هنیه

۱۳ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۷:۲۴ کد : ۲۰۲۷۴۸۴ سرخط اخبار

یک منبع آگاه گفت: گزارش روزنامه نیویورک تایمز راجع به جزییات ترور شهید اسماعیل هنیه در تهران سرشار از دروغ و در امتداد عملیات روانی صهیونیست‌هاست وواکنش ایران به گزارش نیویورک تایمز از ترور شهید هنیه ارزش خبری و اطلاع‌رسانی ندارد.

یک منبع آگاه در پاسخ به سؤال خبرنگار امنیتی دفاعی خبرگزاری تسنیم درباره گزارش روزنامه نیویورک تایمز راجع به جزییات ترور شهید اسماعیل هنیه در تهران گفت: این گزارش سرشار از دروغ و در امتداد عملیات روانی صهیونیست‌هاست و ارزش خبری و اطلاع‌رسانی ندارد.

رونن برگمن از نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی یکی از نویسندگان این گزارش نیویورک تایمز است؛ این منبع آگاه به همین مسئله اشاره می‌کند و می‌گوید: همین هویت نویسندگان گزارش نشان می‌دهد که تا چه‌اندازه باید نسبت به آن بی‌اعتنا بود. رژیم صهیونیستی خط قرمز مهمی را رد کرده و ترور وحشیانه و بزدلانه‌ای را مرتکب شده است که جزییات کامل آن در دست بررسی است؛ امّا بلافاصله مهره‌های امنیتی خود در رسانه‌ها را هم سرخط کرده است تا از طریق انتشار جزییات دروغ، مردم و صاحب‌نظران را سردرگم و اقدام تروریستی خود را نیز تکمیل کند.

وی خاطرنشان کرد: جزییات و ابعاد کامل ترور شهید هنیه به‌دقت در حال بررسی است و اطلاعات مهمی نیز به دست آمده است، امّا برخی از بدیهی‌ترین جزییات، مانند بررسی پیکر شهید و محل حادثه، کاملاً نشان می‌دهد که ناشی از انفجار بمب کارگذاشته‌شده در محل اقامت نبوده است. آخرین یافته‌های بررسی‌ها نشان می‌دهد که پرتابه‌ای از بیرون، به‌وسیله پهپاد یا حامل دیگری به داخل ساختمان نفوذ داده شده و انفجاری را تولید کرده است، بنابراین در این ترور نه از عامل انسانی و کاشت بمب، بلکه از فناوری‌های جدید تروریستی استفاده شده است.

این منبع آگاه با بیان اینکه "بخش‌های دیگر گزارش نیویورک تایمز هم، مثلاً آنجا که از تشکیل جلسه ساعت 7 صبح در محضر مقام معظم رهبری سخن می‌گوید هم کاملاً کذب است"، تأکید کرد: این یک تاکتیک قدیمی و کهنه رسانه‌ای است که به مخاطب اطلاعات خیلی جزئی مانند زمان و مکان و... ارائه می‌شود تا مخاطب این‌چنین تصور کند که این مجموعه قابل توجه از جزییات، قاعدتاً باید حاکی از اشراف نویسندگان باشد؛ حال آنکه خیلی از اوقات، این ارائه جزییات از سوی رسانه‌های آمریکایی درباره ایران، نه ناشی از اشراف، بلکه برگرفته از دروغ‌گویی عمیق‌تر آنان است؛ پدر این نوع اطلاع‌رسانی در غرب، گوبلز، وزیر اطلاع‌رسانی هیتلر بود، و این نویسندگان نیویورک تایمز هم به پدر معنوی خود اقتدا کرده‌اند.


نظر شما :