هشدار آمریکا به ایران

۱۳ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۷:۲۰ کد : ۲۰۲۷۴۸۱ سرخط اخبار

یک رسانه عربی مدعی شد آمریکا از طریق مصر به ایران درباره پاسخ به ترور رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس هشدار داده است.

گزارش‌های ارائه‌شده حاکی از تحرکات مصری‌ها طی ساعات گذشته با هدف کاهش تنش در منطقه در پی ترور «اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران است.

طبق این گزارش، تماس‌هایی میان مصر و ایران در سطوح دیپلماتیک و امنیتی در ساعات گذشته صورت گرفته و طی آن دیدگاه‌ها رد و بدل و پیام‌هایی از طریق قاهره به تهران حاوی هشدارهای آمریکا با هدف ایجاد محدودیت‌هایی برای پاسخ مورد انتظار ایران به ترور هنیه ارسال شده است.

بر اساس این اطلاعات، قاهره هشدارهای آمریکا را به ایران نسبت به هدف قرار دادن سران یا دیپلمات‌های اسرائیلی در هر یک از کشورهای منطقه و همچنین هدف قرار دادن اماکن، مناطق یا تأسیسات غیرنظامی یا تجاری در سرزمین های اشغالی چه به طور مستقیم از خاک خود و یا خاک متحدان ابلاغ کرده است.

در ادامه این گزارش آمده است که قاهره هیچ سیگنالی از سوی ایران درباره ماهیت مرحله بعد یا اقدامات مورد انتظار این کشور دریافت نکرده است و مقام های تهران صرفا دیدگاه ها و پیام های قاهره را شنیده اند.

در همین راستا، «حسن حریدی»، دستیار سابق وزیر امور خارجه مصر نیز گفت: «همه امور تقریبا از کنترل خارج شده و مصر تلاش کرده و همچنان نیز به تلاش خود ادامه می دهد تا اوضاع منطقه بدتر نشود./نامه نیوز


( ۱۰ )

نظر شما :