واکنش دبیرکل سازمان ملل به تنش‌آفرینی رژیم صهیونیستی در منطقه

۱۱ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۲:۱۳ کد : ۲۰۲۷۴۵۰ سرخط اخبار

به دنبال تشدید تنش‌ها میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان و هم‌چنین ترور شهید «اسماعیل هنیه» در تهران، دبیرکل سازمان ملل از تمامی طرف‌ها و جامعه جهانی خواست تا در راستای تنش‌زدایی منطقه‌ای با یکدیگر همکاری کنند.

به گزارش ایسنا، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل در بیانیه‌ای عنوان کرد: «این حملات  تشدید تنش خطرناکی را به همراه دارد و تلاش‌ها باید بر آتش‌بس غزه، آزادی اسرا و افزایش کمک‌های بشردوستانه برای فلسطینی‌ها و هم‌چنین برقراری آرامش در امتداد مرز لبنان و اسرائیل متمرکز شود.»

خبرگزاری آناتولی به نقل از دبیرکل سازمان ملل گزارش کرد: «به جای این موارد، آنچه ما شاهدش هستیم، تلاش‌هایی برای تضعیف این اهداف هستند.»

گوترش در ادامه بیانیه‌اش عنوان کرد: «سازمان ملل متحد از همه می‌خواهد که برای کاهش تنش منطقه‌ای در راستای ایجاد صلح و ثبات بلندمدت شدیدا تلاش کنند. جامعه بین‌الملل باید برای جلوگیری فوری از هرگونه اقدامی که می‌تواند کل خاورمیانه را به حاشیه براند و تاثیر مخربی بر غیرنظامیان داشته باشد، همکاری کند. برای انجام این کار باید اقدامات دیپلماتیک جامع را جهت کاهش تنش‌های منطقه‌ای در پیش گرفت.»

ارتش رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه یک خانه مسکونی را در ضاحیه جنوبی بیروت هدف قرار داد. این حمله چندین شهید و زخمی بر جای گذاشته است.

«فواد شکر» فرمانده ارشد حزب‌الله نیز در این حمله تروریستی به شهادت رسید.

از طرف دیگر، روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز چهارشنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در پی هدف قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران به شهادت رسیدند.»

انتهای پیام


( ۲ )

نظر شما :