برزیل ترور اسماعیل هنیه را محکوم کرد

۱۱ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۲:۱۲ کد : ۲۰۲۷۴۴۷ سرخط اخبار

دولت برزیل در بیانیه‌ای ترور و به شهادت رساندن رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران را قویاً محکوم و آن را بی‌احترامی به تمامیت ارضی ایران توصیف کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت امورخارجه بریل در پی به شهادت رسیدن اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی حماس و یکی از محافظانش طی حمله‌ای در ساعات ابتدایی روز چهارشنبه در تهران بیانیه‌ای صادر و این اقدام‌ را به‌طور قوی محکوم کرد.  

در این بیانیه آمده است: برزیل هرگونه بی‌احترامی آشکار به حاکمیت و تمامیت ارضی ایران را که نشانه صریح نقض اصول منشور سازمان ملل است، مردود می‌داند و تأکید می‌کند که اقدامات خشونت‌بار به هر دلیل و انگیزه‌ای به ثبات و صلح پایدار در خاورمیانه کمک نخواهد کرد.

وزارت امورخارجه بریل افزود: این اقدامات، شانس دستیابی به راه‌حل سیاسی برای درگیری غزه را کاهش و آثار منفی بر مذاکرات کنونی برای آتش‌بس و آزادی اسرا خواهد داشت. برزیل مجدداً  همه عوامل را دعوت به خویشتن‌داری حداکثری، به‌گونه‌ای می‌کند که از گسترش دامنه درگیری و تبعات غیرقابل‌پیش‌بینی آن در منطقه به قیمت قربانیان غیرنظامی و افراد بی‌گناه جلوگیری شود.  
برزیل همچنین از جامعه بین‌المللی خواست تا تمامی تلاش ممکن خود را برای ترغیب گفت‌وگو و جلوگیری از تشدید خصومت‌ها به کار ببندد.  

در ادامه این بیانیه آمده است: دولت برزیل بار دیگر تأکید می‌کند که برای جلوگیری از تنش‌زایی در خاورمیانه و اجرای آتش‌بس فوری در نوار غزه، رعایت مفاد قطعنامه ۲۷۳۵ شورای امنیت سازمان ملل امری مهم است.

همچنین «ژورالدو الکمین» معاون رئیس‌جمهور برزیل در دیدار با «مسعود پزشکیان» رئیس جمهور ایران با محکوم کردن اقدام جنایتکارانه ترور اسماعیل هنیه و نیز کشتار زنان و کودکان فلسطینی در نوار غزه بر همبستگی دولت و ملت برزیل با مردم فلسطین تاکید کرد.

انتهای پیام


( ۲ )

نظر شما :