نماینده حماس: ترور هنیه توسط اسرائیل با چراغ سبز آمریکا انجام شد

۱۰ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۳:۰۳ کد : ۲۰۲۷۴۳۷ سرخط اخبار

یک نماینده حماس در گفت‌وگویی با یک خبرگزاری روسی گفت که رژیم صهیونیستی برای ترور و به شهادت رساندن «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با واشنگتن به توافق رسیده بود.

به گزارش ایسنا، در پی ترور و به شهادت رسیدن «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در تهران توسط رژیم صهیونیستی، یک نماینده حماس به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که این جنبش رژیم صهیونیستی و آمریکا را مسوول ترور هنیه می‌داند و واشنگتن با این اقدام موافقت کرده بود.

«محمود طه» نماینده حماس در لبنان در این باره گفت: ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران اقدامی بزدلانه است که پس از چراغ سبز نشان دادن آمریکا انجام شد.

این مقام حماس گفت: آمریکا گستره مسئولیت ترور هنیه را درک کند. این موضوع می‌تواند منجر به جنگی در مقیاس گسترده در منطقه شود.

طه همچنین گفت: اسرائیل این ترور را انجام داد تا حماس را به تضعیف شروط خود در مذاکرات (آتش‌بس) وادار کند. ما این کار را نخواهیم کرد. ما همچنین وعده می‌دهیم که ارتش اسرائیل بهای گزافی برای این جنایت پرداخت خواهد کرد.

پیشتر حماس در بیانیه‌ای با تایید ترور و شهادت هنیه گفت: رهبر شهید مجاهد، اسماعیل هنیه پس از شرکت در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور جدید ایران بر اثر حمله‌ خائنانه صهیونیست‌ها به محل اقامت خود در تهران به شهادت رسید.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز چهارشنبه‌ در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در اثر اصابت قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران به شهادت رسیدند.

روابط عمومی سپاه پاسداران افزود که علت و ابعاد این حادثه در حال بررسی است و نتایج آن متعاقبا، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

اظهارات نماینده حماس در حالی مطرح شده است که «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا در واکنش به شهادت «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) طی عملیات ترور توسط رژیم صهیونیستی در تهران گفت که هیچ نظری درباره نقش رژیم صهیونیستی در ترور هنیه و اطلاع آمریکا از این اقدام پیش از وقوع آن ندارد.

افزون بر این، سخنگوی کاخ سفید گفت که کاخ سفید گزارش‌های مربوط به ترور و به شهادت رسیدن اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در ایران را دیده است، اما از اظهار نظر فوری خودداری کرد.

رسانه‌های عبری نیز گزارش دادند که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی به وزرا دستور داده درباره ترور اسماعیل هنیه صحبتی نکنند و به آن نپردازند.

پس از آنکه رسانه‌های دولتی ایران از شهادت هنیه در تهران خبر دادند، ارتش رژیم صهیونیستی به شبکه خبری سی.ان.ان گفت که به گزارش‌های رسانه‌های خارجی در این باره پاسخ نمی‌دهند.

جنگ رژیم صهیونیستی و گروه حماس پس از عملیات فلسطینی «طوفان الاقصی» که در ۷ اکتبر علیه اراضی اشغالی انجام شد، بیش از ۹ ماه است که ادامه دارد و منجر به شهادت بیش از ۳۹ هزار نفر از فلسطینیان و مجروح شدن بیش از ۸۵ هزار نفر از آن‌ها شده است و مقامات رژیم صهیونیستی آشکارا بر هدف خود مبنی بر «حذف» رهبران حماس اذعان کرده‌اند.

انتهای پیام


( ۲ )

نظر شما :