دیدار رئیس جمهور چین با نخست وزیر ایتالیا / همکاری میان دو کشور باید گسترش یابد

۰۹ مرداد ۱۴۰۳ | ۰۷:۲۷ کد : ۲۰۲۷۳۹۸ سرخط اخبار

دیپلماسی ایرانی: به گزارش بخش خاورمیانه رادیو  و تلویزیون چین  CMG، روز دوشنبه ۲۹ ژوئیه، شی جین پینگ، رئیس جمهوری خلق چین، با جورجا ملونی، نخست وزیر ایتالیا که در یک سفر رسمی به چین بود، در هتل ملی «دیائو یوتای» در پکن دیدار کرد.

شی جین پینگ خاطرنشان کرد که از سفر نخست وزیر ایتالیا به چین استقبال می کند و از دیدار مجدد او بسیار خوشحال است. در حال حاضر جهان دستخوش دگرگونی های قرنی است. کشورها اگر به هم متصل شوند با هم پیشروی خواهند کرد و اگر بسته شوند جداگانه عقب نشینی خواهند کرد. اگر متحد شوند با هم پیش خواهند رفت و اگر متفرق شوند جدا عقب نشینی خواهند کرد. چین و ایتالیا باید با حفظ روح دیرینه جاده ابریشم، روابط دوجانبه را از بعد تاریخی، ارتفاع استراتژیک و چشم‌انداز بلندمدت ببینند و توسعه دهند، جامعه بین‌المللی را برای جستجوی زمینه‌های مشترک با حفظ اختلافات تشویق کنند، اجماع را گسترش دهند تا پل ارتباطی شرق و غرب که توسط جاده باستانی ابریشم ساخته شده است در عصر جدید با شکوهی جدید درخشد.

ملونی در این دیدار گفت: چین یک شریک اقتصادی، تجاری و فرهنگی بسیار مهم برای ایتالیا محسوب می شود .این سفر مصادف با دو سالگرد است، یکی بیستمین سالگرد ایجاد مشارکت استراتژیک جامع بین دو کشور و دیگری هفت صدمین سالگرد درگذشت مارکو است. هر دو کشور جز کشورهای باستانی جهان با هزاران سال تمدن هستند، حفظ ارتباطات و تبادلات بهترین راه برای جشن گرفتن این دو سالگرد است.

 


نظر شما :