ورود IJF به سر وزن نرسیدن جودوکار الجزایری مقابل رژیم صهیونیستی در المپیک

۰۸ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۵:۵۱ کد : ۲۰۲۷۳۹۱ سرخط اخبار

فدراسیون جهانی جودو اعلام کرد دلایل سر وزن نرسیدن جودوکار الجزایری برای مبارزه با ورزشکار رژیم صهیونیستی در المپیک‌ پاریس را به طور کامل بررسی خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، فدراسیون بین‌المللی جودو (IJF) اعلام کرد درباره علت مبارزه‌نکردن مسعود دریس الجزایری مقابل جودوکار رژیم صهیونیستی در المپیک پاریس تحقیق خواهد کرد. جودوکار وزن ۷۳- کیلوگرم الجزایر به دلیل داشتن ۴۰۰ گرم اضافه‌وزن نتوانست مقابل جودوکار رژیم صهیونیستی به روی تاتامی برود.

در بیانیه فدراسیون جهانی جودو آمده است: IJF قاطعانه به اصول بازی جوانمردانه، روح المپیک و عدم تبعیض متعهد است. ما معتقدیم ورزش باید عادلانه و صادقانه و عاری از درگیری‌های بین‌المللی باقی بماند. متأسفانه ورزشکاران اغلب قربانی مناقشات سیاسی می‌شوند که مغایر با ارزش‌های ورزش است. ما نمی‌توانیم دلیلی برای وزن اضافی مسعود دریس ارائه کنیم. ورزشکاران باید متعهد بمانند در یک وضعیت برابر و عادلانه به رقابت بپردازند. این اتفاق پس از بازی‌های المپیک به صورت کامل بررسی خواهد شد و در صورت لزوم اقدامات بعدی انجام می‌شود.

قرار بود این ورزشکاران روز هشتم تیرماه در وزن ۷۳ کیلوگرم به مصاف هم بروند.

کمیته المپیک رژیم صهیونیستی اقدام جودوکار الجزایری را عمدی خوانده است.

به گزارش ایسنا، در جریان بازی‌های المپیک ۲۰۲۱ توکیو نیز فتحی نورین، جودوکار الجزایری و دارنده سه مدال طلای قاره آفریقا، نیز به دلیل خودداری از مبارزه با جودوکار اسراییلی برای ۱۰ سال از حضور در تمامی میادین ورزشی محروم شد.


( ۱ )

نظر شما :