حضور معاون نخست وزیر چین در نشست مکانیسم دوجانبه چین و روسیه

۰۴ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۹:۴۶ کد : ۲۰۲۷۳۲۸ سرخط اخبار

دیپلماسی ایرانی: به گزارش بخش خاورمیانه رادیو  و تلویزیون چین CMG ، «دینگ شوئه‌شیانگ» عضو دائمی دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست و معاون نخست وزیر چین از 21 تا 23 ژوییه (31 تیر تا 2 مرداد) به روسیه سفر کرد و همراه با دنیس مانتوروف معاون اول نخست وزیر روسیه یازدهمین نشست کمیسیون همکاری سرمایه‌گذاری چین و روسیه را برگزار کرد. همزمان با این نشست، معاون نخست وزیر چین، همراه با الکساندر نواک معاون نخست وزیر روسیه  میزبان بیست و یکمین نشست کمیسیون همکاری انرژی چین و روسیه بود. همچنین «دینگ شوئه‌شیانگ»، ضمن حضور در  ششمین مجمع بازرگانی انرژی دو کشور و قرائت پیام تریک شی جین پینگ رئیس جمهور چین، سخنرانی ایراد کرد.

«دینگ شوئه‌شیانگ» هنگام میزبانی نشست مکانیسم دوجانبه چین و روسیه در مورد سرمایه گذاری و انرژی گفت : رئیس جمهور شی جین پینگ و رئیس جمهور پوتین بارها با برقراری ارتباطات استراتژیک، به یک سری اجماع مهم دست یافته اند و نقطه راه جدیدی را برای توسعه روابط بین چین  و روسیه  و گسترش همکاری ها در زمینه های مختلف ترسیم کرده اند.  چین مایل است همراه با روسیه ضمن عملی کردن شناخت مشترک سران دو کشور، سطح همکاری های سرمایه گذاری و انرژی بین دو کشور را بیش از پیش ارتقا دهند تا بهتر  به منافع متقابل، نتایج برد-برد و توسعه مشترک دست یابد.

روسیه ضمن عالی ارزیابی کردن سطح توسعه روابط روسیه و چین و نتایج همکاری‌های عملی، تمایل خود را برای همکاری با چین برای ایفای کامل پلت فرم  و نقش هماهنگی مکانیسم‌های همکاری سرمایه‌گذاری و انرژی، همکاری‌ها را در سطح عمیق‌تر  و مقیاس بزرگتر گسترش دهند تا به توسعه روابط مشارکتی راهبردی همه جانبه بین روسیه و چین در دوران جدید کمک کند.

در مراسم افتتاحیه ششمین مجمع تجارت انرژی چین و روسیه، «دینگ شوئه‌شیانگ» ضمن قرائت نامه تبریک شی جین پینگ رئیس جمهور چین،سخنرانی کرد.

:دینگ شوئه‌شیانگ» دراین باره عنوان کرد: در ماه مه سال جاری، سران دو کشور در پکن گفت‌وگو کردند و چین و روسیه با صندور بیانیه مشترک اعلام ساختند که ضمن تقویت همکاری استراتژیک انرژی چین و روسیه، باید به توسعه در سطح بالا دست یابند تا امنیت اقتصادی و امنیت انرژی دو کشور تضمین شود. دو طرف باید همکاری های تجاری در حوزه انرژی را تقویت کنند و به طور مشترک ساخت پروژه های انرژی در مقیاس بزرگ را گسترش دهند.

وی همچنین افزود: هر دو طرف توافق کرده اند که همکاری های سودمند متقابل را در زنجیره صنعت انرژی  گسترش دهند و روابط مشارکتی همکاری انرژی را فشرده تر کنند.


نظر شما :