اتهام‌ زنی ژنرال انگلیسی: ایران محور آشوب است!

۰۳ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۵:۳۴ کد : ۲۰۲۷۳۲۴ سرخط اخبار

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح انگلیس هشدار داد ارتش این کشور باید ظرف سه سال برای جنگ علیه دشمنان خود آماده شود.

به گزارش ایسنا، ژنرال «رولاند واکر» که ماه گذشته رئیس ستاد کل نیروهای مسلح انگلیس شد، در اظهاراتی خصمانه ادعا کرد روسیه، چین، ایران و کره شمالی می‌توانند یک رابطه در هم تنیده و خطرناک ایجاد کنند که او از آن، به عنوان «محور آشوب» نام برد.

وی در ادامه با تکرار ادعاهای بی‌اساس غرب درباره برنامه هسته‌ای ایران گفت: روسیه می‌تواند پس از جنگ اوکراین به دنبال تلافی باشد، چین می‌تواند به دنبال حمله به تایوان باشد و ایران و کره شمالی می‌توانند به تولید سلاح‌های هسته‌ای ادامه دهند.

ژنرال واکر که در حاشیه کنفرانس سالانه ارتش صحبت می‌کرد، افزود: نکته اینجاست که وقتی فکر می‌کنید آن‌ها [روس‌ها] از کار افتاده‌اند، برای گرفتن انتقام خروشان برمی‌گردند. به همین دلیل است که شما تا ۲۰۲۷-۲۰۲۸ به این نقطه‌ای خواهید رسید که تنها راه شما برای مقابله با آن، انزوا است. یک بحران خاص که می‌تواند توسط سیستم مبتنی بر قوانین مدیریت شود اما من فکر می‌کنم (این توانایی) به‌طور قابل توجهی کاهش یافته است.

او با بیان اینکه «یک مشکل در یک منطقه می‌تواند باعث انفجار همسو در منطقه‌ای دیگر شود» ابراز امیدواری کرد تا سال ۲۰۲۷ توانایی ارتش انگلیس را ۲ برابر کند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح انگلیس همچنین نسبت به کاهش هزینه‌های ارتش کشور هشدار داد و گفت: اگر ما بتوانیم قدرت جنگی خود را ۲ تا سه برابر کنیم، هر نیروی زمینی بریتانیا قادر خواهد بود نیرویی را حداقل سه برابر اندازه خود نابود کند و به این کار ادامه دهد.

وی تاکید کرد: به این ترتیب، ما به آمادگی و توانایی خود برای مبارزه با هر کسی و پیروزی اطمینان کامل خواهیم داشت.


نظر شما :