مسئول وزارت خارجه: در تلاش برای انتقال نوری به ایران هستیم

۰۲ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۳:۳۴ کد : ۲۰۲۷۲۸۶ سرخط اخبار

رئیس اداره حمایت‌های کنسولی و قضایی وزارت امور خارجه در خصوص پرونده محمدرضا نوری که در عراق زندانی است، گفت: ما با عراق موافقنامه انتقال محکومین را داریم و تلاش می‌کنیم تا ایشان را به داخل کشور منتقل کنیم.
به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، مجید رضاپناه، رئیس اداره حمایت‌های کنسولی و قضایی وزارت امور خارجه ایران در گفتگو با شبکه خبر در خصوص پرونده محمدرضا نوری، زندانی ایران در عراق بیان کرد که در حال تلاش هستیم تا وی را به داخل کشور منتقل کنیم.

رضاپناه در این گفتگو اظهار داشت: پرونده آقای نوری یک پرونده ویژه برای ما تلقی می‌شود. تمامی مقامات جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات با مقامات عراقی یکی از محورهای ثابت پرونده ایشان و رسیدگی به پرونده است. 

وی در خصوص آخرین وضعیت این پرونده گفت: پرونده در گام‌های خوبی قرار دارد. صبر آقای نوری و همسر و خانواده ایشان در واقع کمک می‌کند و پشتوانه اقدامات ما است. 

رضا پناه با بیان اینکه ما با عراق موافقنامه انتقال محکومین را داریم، ادامه داد: در چارچوب این موافقتنامه از بستر موافقتنامه استفاده می‌کنیم. سفیر ما بسیار فعالیت‌های فشرده‌ای دارند و تلاش می‌کنیم تا ایشان را به داخل کشور منتقل کنیم.

این مسئول وزارت خارجه در آخر گفت: امیدواریم طی روزهای آتی این خبر خوش را داشته باشیم و همچنان که همه مقامات این پرونده را با جدیت دنبال می‌کنند، تاکید می‌کنم که شاهد همکاری‌های خوب طرف عراقی بودیم.


نظر شما :