معاون سفیر چین: راه‌اندازی قطار دو سر بار ایران و چین، فرصتی برای تقویت همکاری‌های دو کشور است

۰۱ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۳:۲۴ کد : ۲۰۲۷۲۶۳ سرخط اخبار

معاون سفیر چین در ایران گفت: راه‌اندازی قطار کانتینری دو سر بار ایران و چین، با اتصال چین به آسیای مرکزی و غربی، کانالی برای توسعه همکاری‌های تهران و پکن و فرصتی برای همکاری‌های تجاری، صنعتی و فرهنگی دو کشور است.

خانم «لی‌هوآ فو» (Lihua Fu) امروز (دوشنبه)‌در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با اشاره به راه‌اندازی قطار کانتینری دو سربار ایران- چین افزود: اقتصاد ایران و چین مکمل یکدیگر است و روسای جمهوری دو کشور بارها و بارها بر تقویت همکاری‌های اقتصادی طرفین تاکید داشته اند.

وی بیان‌داشت: دو کشور از حدود ۲ هزار سال پیش از طریق جاده ابریشم با یکدیگر اتصال داشته و به تبادلات اقتصادی و تجاری می‌پرداختند و همکاری‌های تهران و پکن در سال‌های اخیر در چارچوب همکاری «یک کمربند- یک جاده» منتج به نتایج ارزشمندی شده است.

معاون سفیر چین در ایران خاطرنشان‌کرد: راه‌اندازی قطار دو سر بار ایران و چین در روز گذشته، نمونه‌ دیگری از تلاش‌ها برای ارتقای همکاری‌های دو کشور محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: چند روز پیش سومین جلسه بیستمین کمیته مرکزی حزب کمونیست چین با موفقیت برگزار شد که تقویت سیاست درهای باز و همکاری با دیگر کشورها از جمله دستاوردهای مهم آن است. این موضوع فرصت مناسبی برای تقویت‌ همکاری‌های ایران و چین خواهد بود و دو کشور می‌توانند تحت این چارچوب کالاها و خدمات بیشتری را مبادله کنند.

روز گذشته (یکشنبه) قطار کانتینری دو سربار ایران- چین در مراسمی با حضور مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، سفیر قزاقستان و کاردار ترکمنستان راه‌اندازی شد. در این مراسم که در بندر خشک ریلی آپرین برگزار شد، همچنین فاز نخست کریدور ریلی چین- ایران- اروپا به بهره‌برداری رسید.


نظر شما :