موضع دولت پزشکیان در قبال اسرائیل چیست؟

۳۱ تیر ۱۴۰۳ | ۱۴:۰۴ کد : ۲۰۲۷۲۴۲ سرخط اخبار

رسانه صهیونیستی نوشت انتخاب «مسعود پزشکیانِ اصلاح‌طلب» به عنوان رئیس‌جمهور، موضع ایران در قبال اسرائیل را تغییر نخواهد داد.

به گزارش خبرآنلاین روزنامه چاپ فلسطین اشغالی روز یکشنبه و در بررسی مواضع ایران در قبال رژیم صهیونیستی با ریاست‌جمهوری «مسعود پزشکیان» نوشته است: وقتی صحبت از نگرش ایران نسبت به دولت اسرائیل می‌شود، انتظار تغییر چندانی با انتخاب یک رئیس‌جمهور اصلاح طلب نیست. ایران همچنان حامی سرسخت حماس، جهاد اسلامی فلسطین، حزب‌الله سوریه و یمن است که همگی دشمنان اسرائیل هستند.

به نوشته جروزالم‌پست، این به معنای آن است که به‌رغم انتخاب رئیس‌جمهور اصلاح‌طلب، «ایران همچنان یک تهدید وجودی برای اسرائیل باقی می‌ماند».

به نقل از ایسنا مرکز اطلاعاتی «میر آمیت» در گزارشی نوشت که پزشکیان تاکید کرده که ایران به حمایت از «مقاومت» در منطقه در برابر «رژیم نامشروع صهیونیستی» ادامه خواهد داد و این حمایت مبنای سیاست این کشور است. او گفت مطمئن است که مقاومت در منطقه به اسرائیل اجازه نخواهد داد که به سیاست «جنگجویانه و جنایتکارانه» خود علیه مردم فلسطین و سایر مردم منطقه ادامه دهد.

پزشکیان در نامه‌ای به «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس نوشت جمهوری اسلامی ایران به اصل حمایت از ملت فلسطین و مبارزه با «اشغال و آپارتاید رژیم صهیونیستی» پایبند بوده و آن را وظیفه انسانی و اسلامی خود می‌داند و ایران به حمایت کامل از مردم فلسطین تا احقاق همه حقوق آن‌ها و آزادی بیت المقدس ادامه خواهد داد و مطمئن است که مبارزان مقاومت فلسطین در جنگ کنونی پیروز خواهند شد.


نظر شما :